هم‌کتاب؛ پویشی ملی برای اهدای کتاب دانشگاهی / مهلت هدیه تا ۲۵ آبان

دبیر دومین جشنواره سلامت دانشجویان از آغاز فراخوان پویش هم‌کتاب خبر داد و گفت: دانشجویان تا ۲۵ آبان‌ماه می‌توانند کتاب‌های خود را هدیه دهند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمال الدین راحمی در نشست خبری پویش ملی هم‌کتاب و دومین جشنواره بین‌الملل سلامت دانشجویان که امروز ۱۹ مهرماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بعد از دوران کرونا و اتفاقات تلخ پس از آن، سلسله جلساتی در وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد تا با اتخاذ سیاست‌هایی، حال عمومی دانشجویان بهبود یابد. 

بیشتر بخوانید:

عقب‌ماندگی ۱۰ ساله در بازنگری دروس دانشگاهی

وی گفت: اولین جشنواره سلامت دانشجویان مهرماه سال گذشته برگزار شد و بیش از ۱۰ هزار نفر  در این جشنواره ثبت نام کرده و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند. 

راحمی ادامه دهد: سامانه "نذری نو" در دبیرخانه جشنواره سلامت دانشجویان راه اندازی شده است و این جشنواره و پویش‌های دانشجویی ذیل آن فعالیت دارند. 

دبیر دومین جشنواره سلامت دانشجویان گفت: سلامت و همدلی محور این جشنواره است. شعار آن " ما یک خانواده هستیم و یک سرنوشت مشترک داریم" است. 

وی با اشاره به شرایط اقتصادی نامناسب مناطق محروم کشور بیان کرد: دانش آموزان در مناطق محروم برای تهیه کتاب‌های درسی و کمک درسی مشکل دارند. بنابراین دانشجویانی که امسال وارد دانشگاه شده‌اند و نیاز به کتاب‌های کمک آموزشی ندارند، توسط پویش ملی هم‌کتاب، این کتب را به این دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.

راحمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مسیر کمک ویژه‌ای دارد و در این پویش با ما همکاری می‌کند.

دبیر دومین جشنواره سلامت دانشجویان گفت: با اهدا این کتاب‌ها به حفظ محیط زیست هم کمک خواهد شد. همچنین در این راستا مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها هم همکاری‌های لازم را دارند. 

وی افزود: فراخوان پویش هم‌کتاب از امروز آغاز شده و از طریق دانشگاه‌ها به دانشجویان ورودی جدید اطلاع رسانی خواهد شد. دانشجویان تا ۲۵ آبان‌ماه می‌توانند کتاب‌های خود را هدیه دهند. 

راحمی گفت: پویش ملی هم‌کتاب دوم آبانماه رونمایی خواهد شد و دانشجویان تا ۲۴ اسفندماه سال جاری می‌توانند آثار خود را ارسال کنند و داوری تا فروردین ماه ادامه دارد. 

دبیر دومین جشنواره سلامت دانشجویان گفت: در این پویش کتاب‌هایی به دانشجویان معرفی می‌شود. سپس مسابقه کتابخوانی، تولید محتوا و معرفی کتاب در ۱۰۰ ثانیه با حضور و شرکت دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۱۴۰ عنوان کتاب در شورای سیاست گذاری وزارت علوم مشخص و معرفی شده است. بنا داریم جلسات نقد و بررسی این کتاب‌ها را با حضور نویسندگان و دانشجویان برگزار کنیم. 

راحمی گفت: کتاب های کمک درسی توسط مجموعه‌های خیریه دانشجویی به دست دانش آموزان و دانشجویان نیازمند خواهد رسید. سال گذشته لوازم التحریر نیز همراه کتاب‌های کمک درسی به دانش آموزان نیازمند اهدا شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1201664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سمیه بیجاد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      0 0
      برگزاری جشنواره سلامتی دانشجویی خیلی عالی است