افزایش ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد بیش از ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد بیش از ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سیاست تحول آموزشی وزارت علوم مبتنی بر استادمحوری، شاگردپروری، برنامه محوری و اخلاق مداری با قوت در حال پیگیری است و پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته، مبنی بر تسهیل امور استعدادهای درخشان و نخبگان، آیین‌نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد با به شیوه استاد محور در راستای رفع نیازهای کشور به تصویب رسید و برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ اجرایی شد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ هزار رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حذف می‌شوند

وی افزود: با توجه به استقبال اساتید و نخبگان از اجرایی‌سازی طرح تحولی، بر اهمیت اجرای این طرح از منظر تسهیل امور استعدادهای درخشان و برتر، توجه به حل نیازهای کشور توسط نخبگان و ارتقاء اختیارات اساتید تاکید شده است.

عموعابدینی اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای هدایت استعدادهای درخشان به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گزارش دستاوردهای پذیرش استادمحور ارائه و مقرر شد سامانه نان در این راستا بهبود یابد و برای این کار کارگروهی تشکیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =