دانشجویان گلایه از وزیر علوم را نزد خاندوزی بردند / حاشیه نگاری از حضور وزیر اقتصاد در دانشگاه علامه

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ۲۵ مهر را برای دعوت از وزیر اقتصاد انتخاب کرده تا آینده‌سازان کشور از سفره‌های کوچک شده مردم بگویند؛ از تورم و بحران مسکن، از عدم حضور وزیر علوم بین دانشجویان گلایه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هوا رو به خنکی رفته و گویا آفتاب هم رمق ندارد، ۵ روز به پایان مهر ماه مانده، انگار وضعیت اقتصادی آفتاب هم مثل بسیاری از مردم در پایان ماه هم خوب نیست؛ گویی حقوقش ته کشیده و حوصله تابیدن مثل روزهای گذشته را ندارد.

بیشتر بخوانید: 

مخالفت مدیران دولتی با واگذاری اموال سازمان‌ها / ۲ میلیون فرار مالیاتی در دو سال گذشته شناسایی شد

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه هم بیست و پنجمین روز پاییز ۱۴۰۲ را برای دعوت از وزیر اقتصاد انتخاب کرده؛ روزی که قرار است آینده‌سازان کشور از سفره‌های کوچک شده مردم بگویند؛ از سلامت روان از دست داده مردم، از افزایش آسیب‌هایی بگویند که مستقیم با اقتصاد در ارتباط است؛ از تورم و بحران مسکن بگویند و ببیند دولت سیزدهم چه ایده‌ای برای تحقق ایران قوی دارد؟

پر شدن ظرفیت سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری در همان دقایق ابتدایی برنامه، بیانگر استقبال دانشجویان از حضور خاندوزی در دانشگاه علامه طباطبائی بود.

از نماینده بسیج دانشجویی گرفته تا مجری برنامه، همگی از دست محمد علی زلفی‌گل شاکی بودند؛ ماجرا از آن قرار بود وزیر علوم ۲۲ مهرماه برای حضور در جلسه‌ای، به دانشگاه علامه آمده بود، اما حاضر نشده بود با دانشجویان صحبت کند. مجری برنامه این نشست نیز در ابتدا صحبت‌هایش با این موضوع مواجه شد و از خاندوزی برای حضور در دانشگاه تشکر کرد؛ البته هم زمان از تاخیر ۲ ساله برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان هم گلایه داشت. خاندوزی هم برگزاری نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو را یادآور شد و به سخنان نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علامه گوش داد. 

دانشجویان گلایه از وزیر علوم را نزد خاندوزی بردند / حاشیه نگاری از حضور وزیر اقتصاد در دانشگاه علامه

نماینده بسیج دانشجویی از عدم دعوت وزیر پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گلایه کرد؛ از پایین آوردن دیواره نگاره میدان ولیعصر توسط قدرت‌های سرمایه؛ از اینکه چرا مولدسازی‌ شامل دانه‌درشت‌ها نمی‌شود، از خلف وعده دولت در زمینه تامین مسکن به تعدادی که قول داده بود و ... موضوعاتی که با تشویق حاضران جلسه همراه بود. یکی از دانشجویان از خاندروزی خواست که گلایه دانشجویان از زلفی‌گل درباره عدم حضور بین دانشجویان را در جلسه هیئت دولت نزد خود وزیر مطرح کند، وزیر هم قول مساعد داد که این موضوع را به زلفی‌گل منتقل کند. 

دانشجویان هم سوالاتی پیرامون مشخص نبودن وضعیت سلاح ورزی در اتاق بازرگانی، تاثیر وضعیت بد اقتصادی، کوچک شدن سفره مردم و از اقدامات دولت پرسیدند. یکی از دانشجویان از وزیر اقتصاد خواست که در زمینه مباحثی که پیرامون آواربرداری دولت قبل مطرح می‌شود، مناظره‌ای بین دولت‌ روحانی و احمدی نژاد برگزار شود.

دانشجویان گلایه از وزیر علوم را نزد خاندوزی بردند / حاشیه نگاری از حضور وزیر اقتصاد در دانشگاه علامه

خاندوزی هم پاسخ داد؛ از اینکه ارزیابی نهادهای نظارتی درباره اتاق بازرگانی همان بوده که قبلا بوده و همان باید اجرا شود، از اینکه در ناهنجاری‌های برگرفته از فقر مسئولیت دارد؛ از اینکه مردم فهیم هستند و اقدامات دولت برای کنترل افزایش مسکن را می‌بینند، از مخالفت مدیران دولتی با واگذاری اموال سازمان‌ها گفت؛ از شناسایی ۲ میلیون فرار مالیاتی در دو سال گذشته؛ از اعلام اسامی ابربدهکاران.

دانشجویان گلایه از وزیر علوم را نزد خاندوزی بردند / حاشیه نگاری از حضور وزیر اقتصاد در دانشگاه علامه

برنامه امروز دانشگاه علامه طباطبائی در میان هیاهوی دانشجویی که بر این باور بود حقش ضایع شده و نتوانسته سوالش را بپرسد، به پایان رسید. هر چند پس از اتمام برنامه، برگزار کنندگان این مراسم، دانشجو را برای پرسیدن سوال نزد وزیر امور اقتصاد و دارایی بردند؛ مبادا که سوالی بدون پاسخ بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =