تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌ها برای شرکت در تجمع علیه جنایات صهیونیست‌ها/ کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد

«تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌ها برای شرکت در تجمع علیه جنایات صهیونیست‌ها، افزایش ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها و انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «تعطیلی  کلاس‌های دانشگاه‌ها برای شرکت دانشجویان و استادان در تجمع علیه جنایات صهیونیست‌ها، افزایش ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها و انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات کلانتری درباره انتقادات وارد شده پیرامون همایش‌های بی‌ثمر فرهنگی در دانشگاه‌ها

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته ایران و جهان در هفته گذشته می‌توان به «اجرای دور جدید طرح «دستیار فناوری» در دانشگاه‌ها، اعلام آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب و تغییر زمان ثبت نام در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳» اشاره کرد.

در ادامه مهم‌ترین عناوین هفته گذشته آموزش عالی اورده شده است:

دستور شفاهی در سیستم اداری و مالی دانشگاه بی‌معناست

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست معاونان مالی، اداری و منابع دانشگاه و موسسات آموزش عالی سراسر کشور خطاب به معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها تصریح کرد: در سیستم اداری و مالی دستور شفاهی نداریم و همه موارد باید کتبی باشد.

وی یادآور شد: باید از ظرفیت های قانونی درست استفاده کنیم. برای نمونه قانون اجازه داده است پنج درصد بودجه جاری و ۲ درصد بودجه عمرانی در اختیار روسای دانشگاه ها باشد، از این ظرفیت استفاده کنید. اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در دانشگاه می افتد که اعتباری برای آن نیست، از این ظرفیت استفاده و مشکل را سریع حل کنید.

افزایش ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد بیش از ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌های برتر کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سیاست تحول آموزشی وزارت علوم مبتنی بر استادمحوری، شاگردپروری، برنامه محوری و اخلاق مداری با قوت در حال پیگیری است و پس از بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته، مبنی بر تسهیل امور استعدادهای درخشان و نخبگان، آیین‌نامه جدید پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد با به شیوه استاد محور در راستای رفع نیازهای کشور به تصویب رسید و برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ اجرایی شد.

اجرای دور جدید طرح «دستیار فناوری» در دانشگاه‌ها

سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزئیات طرح دستیار فناوری و طرح پست داک امریه را در سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: طرح دستیار فناوری برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرا می‌شود و فرصتی است تا دانشجویان بتوانند حین تحصیل در شرکت‌ها و واحدهای فناور حضور داشته و با فعالیت شرکت‌های مذکور آشنا شده و تجربه کافی از حوزه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان در شرکت‌های مذکور باعث می‌شود آمادگی پیدا کنند تا بعد از تحصیل در آن شرکت مشغول شده و یا اینکه یک واحد فناور تأسیس کنند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌ها در ۲۶ مهرماه

وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ ضمن اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین، پیرو دستور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، چهارشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ تا ۱۲ کلیه کلاسهای دانشگاه‌ها در اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تعطیل است.

 وزارت علوم همچنین در اطلاعیه ای خطاب به روسای دانشگاه ها اعلام کرد: روسای دانشگاه های تهران، همه کلاس های دانشگاه های شهر تهران برای حضور گسترده دانشگاهیان در تجمع محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی که از ساعت ۱۵ در میدان انقلاب برگزار خواهد شد، تعطیل است.

اعلام آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب

براساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیات علمی شهریورماه ۱۴۰۲، دانشگاه ها موظف هستند، غربالگری متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و رسیدگی به شکایت آنها را حداکثر تا ۴ آبان ۱۴۰۲ انجام دهند.

جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ منتشر شد. براساس جدول زمانی مذکور، ثبت نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها از ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۹ شهریورماه ادامه داشت.

همچنین براساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه ۱۴۰۲ که به دانشگاه‌ها ارسال شده است، دانشگاه‌ها موظف هستند، غربالگری متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و رسیدگی به شکایت مربوطه آنها را حداکثر تا تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۲ انجام دهند.

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی

آیین اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

خسروپناه در این مراسم خطاب به شیخ زکزاکی گفت: شما قطعا سرباز امام زمان(عج) هستید. جوانان عزیز در این مجلس حضور پیدا کردید که یکی از سربازان خالص امام زمان(عج) را زیارت کنید و قدر بدانید. به دانشگاهیان علوم انسانی توصیه دارم که نسبت به رفتار علامه زکزاکی و جهاد ایشان یک نظریه هویت استخراج کنند. جهاد ایشان قطعا ظرفیت کشف نظریه‌های علوم انسانی را دارد و از هنرمندان تقاضا می‌کنم با هنر و ساخت فیلم، زندگی این عالم شهید زنده را به تصویر بکشند.

مقیمی در این مراسم با بیان اینکه عنوان «اندیشمند مصلح» برای این آیین، برگرفته از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر «شیخ مصلح تقریبی مومن» برای رهبر نهضت اسلامی نیجریه بود، اظهار داشت: واژه صلح به عنوان یک فضیلت عمومی در دنیا شناخته می‌شود ولی متاسفانه استکبار به این واژه دستبرد زده و ترجمه دیگری از آن ارائه داده است. ما در آیین اعطای دکترای افتخاری مطالعات جهان؛ صلح و حل منازعه World studies: peace and conflict resolution به شیخ زکزاکی به دنبال این هستیم که بتوانیم الگوواره واقعی صلح را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج آزمون سراسری و اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جمعه ۱۴ مهرماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی تهیه شد و امروز ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

کارنامه نهایی در لینک  https://my.sanjesh.org/login  قابل مشاهده است.

تغییر زمان ثبت نام در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد، زمان ثبت نام در آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ تغییر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش زمان ثبت نام در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ به روزهای ۷ تا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ موکول شد. پیش از این زمان ثبت‌نام آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۳ تا ۲۹ مهرماه اعلام شده بود.

اعلام جزئیات آزمون تکمیل ظرفیت دستیاری فوق تخصصی پزشکی

متقاضیان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیـت چهلمـین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی می توانند بر اساس زمان برگزاری آزمون طبق جدول زمانبندی اقدام کنند.

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کرده است: متقاضیان باید با توجه به زمان و مکان اعلامی، در زمان مقرر در جلسه آزمون حضور یابند و کلیه سوابق آموزشی اعم از مقالات، پایان نامه، مدارک مرتبط با مشارکت در طرح های تحقیقاتی را به همراه داشته باشند.

اعلام جزییات مصاحبه برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ در رشته‌های خاص  

به دنبال اطلاعیه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ درباره اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، آن‌دسته از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که در زمان اعلام نتایج نهایی، علاوه بر کد قبولی (به جای کدقبولی ۵ رقمی) برای آنان یکی از کدهای جدول شماره ۱ اعلام شده، می‌توانند با توجه به اولویت کدرشته‌محل انتخابی، برای انجام مراحل مصاحبه و گزینش اقدام کنند.

این دسته از متقاضیان می‌توانند با همراه داشتن مدارک مورد نیاز شامل: اصل و یک سری تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر آخرین مدارک تحصیلی (اعم از دیپلم نظام قدیم، نظام جدید، پیش‌دانشگاهی یا کاردانی) به مؤسسات ذیربط مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =