امکان معاوضه کلید به کلید واحدهای فرسوده با واحد نوساز با ۴۰ درصد تخفیف

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بافت فرسوده در کشور گفت:دولت را مکلف کردیم که افرادی که واحد فرسوده ناپایدار بیاورند در مقابل آن با ۴۰درصد تخفیف بصورت کلید به کلید به ازای واحد تحویلی، واحد نوساز با ۴۰ درصد تخفیف ارائه کند یا اگر اراضی دارند با ۴۰ درصد قیمت کارشناسی بالاتر مبادله قرارداد شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ سید البرز حسینی با اشاره به مصوبات حوزه مسکن مجلس در برنامه هفتم توسعه گفت: مصوبات بسیار خوبی در حوزه مسکن برنامه هفتم توسعه داشتیم که اثرات مثبت خودش را در حوزه مسکن نشان خواهد داد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس ادامه داد: فصل نظام مالی که راهکارها و منابع درآمدی را برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی پیش بینی کرده به دلیل حساسیت بالا و ضرورت ایجاد هماهنگی با جدول سنجه اقتصادی، مراعی مانده تا با مواد دیگر تطابق داده شود.

بیشتر بخوانید

تحولات تابستانی بازار مسکن تهران / بازار به کدام سو می‌رود؟

وی با تاکید بر اینکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بافت فرسوده در کشور داریم که حدود ۴۹ درصد آنها بناهای ناپایدار هستند که حدود ۱۹ میلیون نفر نیز در آن زندگی می‌کنند عنوان کرد: باید با ارائه مشوق هایی نسبت به احیای آن، اقدام شود از این رو در برنامه هفتم توسعه دولت را مکلف کردیم که افرادی که واحد فرسوده ناپایدار بیاورند در مقابل  آن با ۴۰ درصد تخفیف بصورت کلید به کلید به ازای واحد تحویلی، واحد نوساز با ۴۰ درصد تخفیف ارائه کند یا اگر اراضی دارند با ۴۰ درصد قیمت کارشناسی بالاتر مبادله قرارداد شوند. این مصوبه موجب می‌شود افراد دارای بافت فرسوده پای کار آمده و بافت‌های فرسوده نوسازی و احیای شوند.
دانلود

این نماینده مردم درمجلس اظهار کرد: بابت تامین زمین جهت ساخت واحد مسکونی مصوب کردیم ۲ دهم درصد مساحت کشور که نزدیک به ۳۳۰ هزار هکتار خواهد شد بابت تامین زمین در ید وزارت راه قرار بگیرد. همچنین مشکل سند تفکیکی بلوک‌های ساختمانی داری جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار گرفته و حل شد. در همین راستا هر واحدی که جریمه های خود را پرداخت کند شهرداری می‌توادن نسبت به ارائه سند تفکیکی آن اقدام کند./

پایان پیام

کد خبر: 1203221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =