زلفی گل: دانشجویان سرآمد در برنامه هفتم توسعه حمایت می‌شوند

وزیر علوم بر حمایت از دانشجویان سرآمد در لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از قهرمانان، مدال آوران و دست اندرکاران سی و یکمین یونیور سیاد دانشجویان جهان که امروز ۳ آبان‌ماه در وزارت علوم برگزار شد، گفت: حضور دانشجویان در رقابت‌های ورزشی اهمیت ویژه‌ای دارد. ما نیز از افرادی که برای کاروان ورزشی ایران مدال کسب کردند، قدر دانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: 

کسب ۲۳ مدال توسط دانشجویان ایرانی در مسابقات ورزشی یونیورسیاد

وی گفت: امروزه ورزش به نماد قدرت ملی تبدیل شده است و تنها نماد پیگشیری از بیماری‌های جسمی و روحی نیست‌. همچنین ورزشکاران با ورزش، سلامت خود را تضمین می‌کنند. 

زلفی‌گل گفت: اگر ما به این عقلانیت برسیم که برای ورزشی عمومی، قهرمانی و پهلوانی هزینه کنیم،  دیگر نیاز نیست برای درمان بیماری هزینه کنیم. 

وزیر علوم گفت: جوامع پیشرفته به خوبی متوجه شده اند که باید در ورزش سرمایه گذاری کنند. 

وی گفت: ورزش باعث نشاط اجتماعی و تاب آوری در جامعه می‌شود. به عنوان مثال جامعه‌ای که بخواهد تحمل و صبر در برابر مشکلات را افزایش دهد، در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند. 

وزیر علوم بیان کرد: نگاه ما به ورزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اصلاح اجتماعی و فرهنگی است. فردی که در مسابقات بین‌المللی مدال کسب می‌کند، احساس امید را به جامعه تزریق خواهد کرد. 

وی افزود: ما می‌توانیم از طریق ورزش، پایش و پویش فرهنگی انجام دهیم. 

زلفی‌گل گفت: ورزش به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب دانشجویان سرآمد قرار دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از ورزش و ورزشکاران برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده کنیم. 

وزیر علوم گفت: در برنامه توسعه هفتم تصویب شد که به ۲۰ درصد دانشجویان سرآمد امتیازات خاص تعلق بگیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1203732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =