هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش خواهد کرد

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش خواهد کرد، گفت: بجای هیجان‌زدگی، سرمایه‌گذاران در این بازار باید به تاثیرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادهای بورسی تمرکز کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی احمدی در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: این بازار همواره تحت تاثیر عوامل مختلف دچار فراز و فرودهای مختلفی می‌شود که در حوزه داخلی و خارجی این تحولات اثرات مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید:

شاخص بورس در هفته آینده به کدام سو خواهد رفت؟

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تنش‌ها میان رژیم اسرائیل و فلسطین یکی از عواملی است که روز گذشته اثر منفی خود را بر بازار سرمایه گذاشت که البته می‌توان این گونه عنوان کرد که فعالان این بازار به این اتفاق بیش واکنشی داشتند و هیجان منفی در بازار سرمایه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش کند و بجای هیجان زدگی، سرمایه‌گذاران در این بازار باید به تاثیرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادهای بورسی تمرکز کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نرخ بالای سود بانکی نیز یکی دیگر از مواردی است که موجب شده تا در شرایط رکودی اقتصاد بخشی از سرمایه و نقدینگی به سمت نظام بانکی رفته و آنجا پارک شود. این در حالی است که با کم شدن نرخ سود بانکی بخشی از این نقدینگی به سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد.

وی با بیان این که قیمت سهام شرکتها در بازار سرمایه ارزنده است، گفت: همواره سرمایه‌گذاری در این بازار با دید میان و بلندمدت توانسته سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند، البته نباید از این نکته نیز غافل شد که باید با مشورت، تحلیل و بررسی اقدام به خرید و سرمایه‌گذار در سهام شرکت‌ها کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =