استاد و دانشجوی قانون‌گریز در دانشگاه آزاد جایی ندارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: استاد و دانشجوی قانون‌گریز در دانشگاه آزاد جایی نخواهد داشت و به هیچ فرد و جناحی اجازه متشنج کردن فضای علمی و اسلامی دانشگاه را نخواهیم داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه با تأکید بر اینکه به هیچ فرد و جناحی اجازه متشنج کردن فضای علمی و اسلامی دانشگاه را نخواهیم داد، اظهار کرد: دانشگاه با همه عناصر و انتقادات سازنده در تعامل است؛ اما جایی که همگرایی وجود نداشته باشد، قانون به‌عنوان حکم، حکمفرماست. استاد و دانشجوی قانون‌گریز در دانشگاه آزاد اسلامی جایی نخواهد داشت و کارگروه‌های تأیید صلاحیت‌های علمی، عمومی و تخصصی به‌جد در این مهم اهتمام ورزند.

وی با بیان نقش مهم استادان در اثرگذاری بیشتر برنامه‌های فرهنگی، افزود: استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند. بی‌شک تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند. تجربه نشان داده که اثرگذاری ساعت‌ها کار فرهنگی به اندازه یک ساعت از زمانی که استاد به بیان نکات تربیتی در کلاس اختصاص می‌دهد، نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب الزام و قانون در جامعه و دانشگاه است، عنوان کرد: گام نخست در انجام برنامه‌های تربیتی و فرهنگی، توصیه، مشاوره و موعظه بوده؛ اما گاهی حفاظت از اهداف و سرمایه‌ها، نیازمند روش‌ها و اجرای چارچوب قانونی است.

رازقی با بیان اینکه اجرای قانون، فرهنگ و فرهنگ‌سازی را به همراه خواهد داشت، گفت: همه دانشگاه‌های جهان متأثر از جامعه و فرهنگ آن کشور، دارای قوانین پوشش هستند و در دانشگاه‌های ایران اسلامی نیز متأثر از شریعت اسلام، رعایت حجاب و عفاف الزامی است.

باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در این جلسه توضیحاتی درباره برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و نیز روند اجرای بخشنامه حجاب و عفاف دانشگاه ارائه داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1204408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =