فرهنگ باید پژوهش و دانش را جهت‌دهی کند

مدرس دوره های مهارت زندگی و پرورش ذهن در کارگاه آموزشی اخلاق اداری دانشگاه آزاداسلامی واحد سمنان گفت: دانشگاهیان باید در رشد ۵ ساحت انسان جداگانه و مضاعف تلاش کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه آموزشی اخلاق اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با موضوع خود شناسی و خداشناسی به ریاست جلیل معماریانی، مدرس دوره های مهارت زندگی و پرورش ذهن، با حضور مسئولان و کارکنان واحد سمنان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

معماریانی در این جلسه اظهار کرد: شان انسان بسیار بالا است و در خلقت، انسان جانشین خدا است، یعنی تمام هستی به انسان و انسان به خدا ختم می شود و این نشان دهنده وسعت و اهمیت انسان است و اگر انسان به این وسعت و جایگاهی که دارد آگاهی و شناخت داشته باشد یک انسان موفق خواهد بود.

مدرس دوره های مهارت زندگی و پرورش ذهن با بیان اینکه آثار فرهنگ در همه علوم مشهود است، دانشگاه را از جنس فرهنگ دانست وگفت: فرهنگ باید پژوهش و دانش ما را جهت دهی کند و چتری برای حفاظت از علوم باشد. دانشگاه‌ها نباید به تربیت یک کارشناس، یک دکتر و یک تحصیل کرده قناعت کنند بلکه آموزه‌های علمی دانش آموختگان باید با تفکر، اندیشه دینی و تهذیب توام باشند.

معماریانی گفت: دانشگاهیان با انسان سرو کار دارند و انسان ۵ ساحت دارد که عباتند از؛ جسم، فکر، عقل، قلب و روح که باید در خصوص تغذیه و اغنا این شاخص‌ها برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف صورت پذیرد تا این ۵ ساحت در انسان رشد کند و به تکامل برسد.

وی با اشاره به اینکه تفکر یک فرآیند پردازش‌گر است تصریح کرد: فکر پردازش‌گری است که زمینه شناخت را ایجاد میکند به عبارت دیگر سوال، کلید تفکر است و تدبر، ماده خام تفکر و محصول آن شناخت خواهد بود و تعقل ابزار سنجش شناخت محسوب می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1205369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =