حل مشکل مالی برنامه‌های دانشجویی در صورت تایید برنامه هفتم توسعه توسط شورای نگهبان

وزیر علوم گفت: اگر اختصاص پنج درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها به حوزه فرهنگی که در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است به تایید شورای نگهبان برسد؛ قطعاً مشکل حمایت مالی از برنامه‌های فرهنگی دانشجوی رفع خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نمایندگان سازمان بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش دانشجویان عدالتخواه، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و نمایندگان دفتر تحکیم وحدت با وزیر علوم دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی ایران برای تدوین برنامه راه علم در یونسکو

در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز حضور داشت؛ محمدعلی زلفی‌گل مدت زمان جلسه را به استماع نظرات نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشجویی اختصاص داد و پاسخ‌های لازم را به سوالات مطرح شده ارائه کرد.

ضرورت اقدام به موقع رؤسای دانشگاه‌ها در باز کردن فضای سیاسی و ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات از موارد مشترکی بود که توسط نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشجویی به آن اشاره شد.

دانشجویان حاضر در این نشست تاکید کردند: در راستای رونق گرفتن فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها باید روند کسب مجوز برای برگزاری برنامه‌های دانشجویی تا حد امکان تسهیل شود و تصویب برنامه ارائه شده توسط دانشجویان در هیات سه نفره نظارت بر تشکل‌ها برای اجرای آن در دانشگاه کافی باشد.

ضرورت تخصیص اعتبار فرهنگی ابلاغ شده از وزارت علوم در زمینه بودجه فرهنگی که حدود سه درصد اعتبار جاری در سال گذشته و ۵ درصد در سال جاری است، از درخواست‌های نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این نشست بود.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حاضر در نشست از مسئولان وزارت علوم خواستند تا برنامه وزیر علوم برای گسترش فعالیت تشکل‌ها، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی در داخل دانشگاه‌ها هم جاری شود و به ویژه مانعی برای فعالیت تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی دارای مجوز نباشد.

اردوهای راهیان پیشرفت و راهیان نور نیز از برنامه‌هایی بود که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بر اجرای آنها تأکید و اذعان داشتند با اختصاص اعتبارات مالی شاهد رشد این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پاسخ به دانشجویان در زمینه حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی گفت: اگر اختصاص پنج درصد بودجه جاری دانشگاه‌ها به حوزه فرهنگی که در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است به تایید شورای نگهبان برسد؛ قطعاً مشکل حمایت مالی از برنامه‌های فرهنگی دانشجوی رفع خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و مدیرکل حوزه وزارتی و معاون روابط عمومی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =