درخشان: تیم ملی بازیکنان پخته‌ و آماده‌تر می‌خواهد

کارشناس فوتبال گفت: اگر قرار بود در تیم ملی بزرگسالان پوست‌اندزای شود، باید چند سال پیش این کار انجام می‌شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمید درخشان درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در اولین بازی مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: در این دیدار تیم ملی ایران کارهای تاکتیکی بسیار خوبی را انجام داد. ملی‌پوشان در کنار هم هماهنگ‌تر شده‌اند و به نظرم بازی تدارکاتی خیلی خوبی برای تیم ملی ایران بود.

بیشتر بخوانید:

انتقادات تند پیشکسوت استقلال علیه سرمربی تیم ملی / نمی‌توانم درباره قلعه‌نویی واقعیت را نگویم

وی در مورد دیدار بعدی تیم ملی با ازبکستان در تاشکند عنوان کرد: ازبکستان از نظر فیزیکی با تیم هنگ‌کنگ بسیار متفاوت است و ضمناً در خانه خودش بازی می‌کند. می‌توان گفت بازی با این حریف عیار تیم ملی ایران را مشخص می‌کند و بازیکنان می‌توانند هماهنگی خودشان را بیشتر از قبل به دست آورند. چون دیدار با ازبکستان سخت است و تیم ملی ایران باید بتواند اشکالاتش را مترفع کند و نهایتاً باید بازی خوبی ارائه بدهد.

تیم ملی در مقطع کنونی بازیکنان پخته‌ و آماده‌تر می‌خواهد

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در تاشکند به مشکل خواهد خورد، ادامه داد: تیم ملی فقط یک بازی در ازبکستان ندارد و با این بازی همه چیز تمام نمی‌شود، چون دیدارهای بیشتر دیگری هم پیش‌رو دارد. بر همین اساس نگرانی وجود ندارد و کادرفنی تیم ملی ایران باید ازبکستان را خوب آنالیز کند تا نفرات به بهترین شکل آماده این بازی حساس در تاشکند شوند.

کارشناس فوتبال در مورد جوانگرایی تیم ملی ایران گفت: اصلاً صلاح نیست الان جوانگرایی در تیم ملی انجام شود. اگر قرار بود پوست‌اندازی هم صورت گیرد، باید چند سال پیش این کار انجام می‌شد. هم اکنون جای جوانگرایی و میدان دادن به جوان‌ترها نیست، چون تیم ملی جای تجربه‌اندونزی نیست. تیم ملی بازیکنان پخته‌تر و آماده‌تر می‌خواهد و باید ۳-۴ سال پیش بازیکنان جوان را به تیم ملی می‌آوردند و اصلاً دم مسابقات مهم نباید از جوانان استفاده کرد.

کادرفنی تیم ملی مقطعی می‌تواند چند بازیکن جوان را به تیم تزریق کند

درخشان افزود: کادرفنی تیم ملی به صورت مقطعی می‌توانند چند بازیکن جوان را به بدنه تیم تزریق کنند و نمی‌توانند به صورت کامل تیم را تغییر بدهند. حتی اگر ۵۰ درصد تیم تغییر کند کار برای ادامه موفقیت‌آمیز تیم ملی سخت‌تر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم نوجوانان در ادامه رقابت‌های جام جهانی شگفتی دیگری خلق خواهد کرد، یادآور شد: انتظار زیادی از تیم نوجوانان نداریم که در جام جهانی قهرمان شود. همین که به مرحله بعدی راه پیدا کرد جای امیدواری دارد که ان‌شاءالله بتوانند در ادامه راه هم بهترین نتایج را به دست بیاورند.

پیشکسوت فوتبال در مورد آینده تیم نوجوانان خاطرنشان کرد: پروسه سختی پیش‌رو تیم‌های رده سنی پایه است، برای ادامه راه موفق تیم نوجوانان در سال‌های آینده باید باشگاه‌ها و فدراسیون برای رشد این نسل نوجوانان کمک کنند. اما امیدوارم همه ارکان و مسئولان فدراسیون فوتبال بتوانند پروسه زمانبر پیشرفت تیم نوجوانان را به خوبی انجام دهند. چون هر چه کار به جلوتر برود سخت‌تر می‌شود. امیدوارم مسئولان فوتبال ایران تغییر افکار بدهند تا این تیم نوجوانان، پشتوانه اصلی و سرمایه ارزشمندی برای تیم ملی بزرگسالان شوند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1207229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =