کنعانی: اقدامات دسته جمعه کشورهای اسلامی قضیه فلسطین را مهم می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که اقدامات دسته جمعه کشورهای اسلامی قضیه فلسطین را مجددا جایگاه خود را به عنوان مهمترین قضیه بین آنها پیدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، کنعانی امروز یکشنبه در نشست بررسی اوضاع جاری در سرزمین‌های اشغالی با اشاره به اینکه قضیه فلسطین برای جهان اسلام و انسانیت اهمیت دارد، افزود که نمی‌توان بدون درک اهمیت و ماهیت فلسطین و بدون احقاق حقوق ملت فلسطین، این موضوع را پشت درهای بسته و در نشست‌های برخی از قدرت‌ها و تعدادی از کشورهای منطقه به ضرر ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی ببندند و آن را تمام شده تلقی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در این نشست که از سوی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انصافا در پرتو حمایت‌ها و تلاش‌های مستمر شبانه روزی ایران در همه سطوح، کشورهای اسلامی و منطقه پای کار آمدند و در سایه اقدامات دسته جمعی قضیه فلسطین مجددا به عنوان مهمترین قضیه کشورهای اسلامی جایگاه خود را پیدا کرد.

وی در ادامه تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات طوفان الاقصی و تحولات پس از آن در تمامی سطوح اعم از دولتی، مردمی، گروه‌های غیردولتی، احزاب، رسانه‌ها و مراکز دینی و اسلامی و همه سطوح، توان خود را به کار گرفت و عزم خود را جزم کرد که بیش از گذشته در این دوران حساس در کنار ملت مظلوم فلسطین باشد.

بیشتر بخوانید

کنعانی: قطعنامه اروپا نشان‌دهنده سردرگمی مقابل اقتدار توأم با استکبارستیزی ایران است


کنعانی: صهیونیست‌ها با کشتار خبرنگاران نمی‌توانند پژواک فریاد مظلومیت مردم فلسطین را خاموش کنند

کنعانی در این نشست که با مشارکت وزارت امور خارجه انجام شد، عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر (15 مهر) را طوفانی در نوع خودش دانست که «تحولات راهبردی را نه فقط در قضیه فلسطین، بلکه در سطح منطقه و نظام بین‌الملل رقم زد.»

وی با ذکر این نکته که طوفان الاقصی مسأله فلسطین را مجددا به صدر موضوعات درجه یک جهانی برگرداند، خاطرنشان کرد: ملت فلسطین نشان دادند که ملت زنده‌ای هستند و در دفاع از حق و حقوق خود منتظر نگاه و احیانا ملاطفت قدرت‌ها باقی نمی‌مانند و قدرت‌های سلطه گر نشان دادند که در توجه به موضوعات انسانی و اخلاقی نه جانب انسانیت را و نه حقوق بشر را می‌گیرند، بلکه جانب منافع نامشروع خود و شرکای ظالم و غاصب خودشان به ویژه رژیم صهیونیستی را می‌گیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: طوفان الاقصی نشان داد که مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان است و به اندازه‌ای انرژی و ظرفیت دارد که می‌تواند جهان را معطوف به خودش کند و موازنه قوا را در سطح منطقه و خارج از آن دچار دگرگونی کند. این عملیات و تحولات بعد از آن نشان داد درک ایران از اهمیت این مسأله درک کاملا درستی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =