شناسایی پیکر شهید مدافع حرم الیاس چگینی بعد از ۸ سال

پیکر مطهر شهید مدافع حرم الیاس چگینی در عملیات تفحص در سوریه کشف و شناسایی شد و پیکر وی پس از ۸ سال انتظار به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین پیکر مطهر شهید مدافع حرم الیاس چگینی در عملیات تفحص در سوریه کشف و شناسایی شد و پیکر وی پس از ۸ سال انتظار به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

بیشتر بخوانید:

اعدام قاتل شهیدان سپیدرو و کاظمی

شهید الیاس چگینی که هشت سال پیش در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در این منطقه جا ماند، حال پس از گذشت ۸ سال در عملیات تفحص شهدای مدافع حرم در سوریه کشف و هویت او از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید الیاس چگینی، سی ام شهریورماه سال ۱۳۵۳ در امیر آباد بویین زهرا به دنیا آمد. پدرش قوچعلی و مادرش فاطمه فدائی عصمت آبادی نام داشت.

پایان دوره متوسطه درس خوانده بود. در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۲ ازدواج کرد و دارای دو فرزند دختر و پسر بود. پاسدار بود و به عنوان رزمنده تیربارچی مدافع حرم از سوی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت.

چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر برخورد با تله های انفجاری و جراحات وارده شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامده بود.

امروز پس از ۸ سال پیکر پاک این شهید گرانقدر به میهن اسلامی و آغوش خانواده باز می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =