الگوسازی حضرت علی اکبر (ع) در نزد جوانان با زبان گویای شعر میسر خواهد شد

محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: با هدف تربیت به عنوان رسالت دانشگاه و رویکرد الگوسازی جوانان، حضرت علی اکبر (ع) تشبیهی جامع از پیامبر و الگویی کامل برای نسل جوان ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از یزد، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و رئیس جشنواره شعر حضرت علی اکبر (ع) در استان با اشاره به برگزاری این جشنواره همزمان با هفته جوان اظهار داشت: تربیت، رسالت دانشگاه است و همانگونه که رهبر انقلاب از دانشگاهیان انتظار دارد باید برای این امر مهم، برنامه ریزی جامع و چندجانبه ای در نظر گرفت.

وی افزود: تربیت به عنوان رسالت اصلی دانشگاه ها، دستوری، کوتاه‌مدت و بدون هدف نبوده و آنجائیکه ارتقای فرهنگی یکی از زمینه‌های تربیتی در دانشگاه‌ها محسوب می شود، اگر بخواهیم جوانانی پویا، بالنده و افتخارآفرین در کشور داشته باشیم باید الگوهای کاملی را در این زمینه معرفی و فرهنگ سازی کرد.

دهقانی اشکذری با تاکید بر اهمیت الگوسازی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام، حضرت علی‌اکبر(ع) یکی از جوانان حماسه ساز کربلا که به لحاظ ظاهری و اخلاقی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم‌(ص) هست، به عنوان الگوی جوان و جامع مد نظر قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد شعر را زبانی گویا دانست و تصریح کرد: برای انتقال مفاهیم، شعر، گویاترین زبان را دارد و با توجه به نقش بی‌بدیل این جشنواره در الگوسازی، هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد روحیه نشاط و امید آفرینی در بین جوانان است.

وی همچنین از یزد به عنوان حسینیه ایران یاد کرد و گفت: یزد شهر بندگی و زندگی، شهر قنات، قنوت و قناعت و ارادت ویژه یزدی‌ها به اهل بیت(علیهم السلام) زبانزد خاص و عام بوده و در سطح کشور، نماد و الگو در این زمینه در سطح هستند.

او ادامه داد: بنابراین در بستر دانشگاه آزاد اسلامی یزد، میزبان جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر(ع) به صورت بین‌المللی و اولین جشنواره استانی مدیحه خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) خواهیم بود، هرچند که در سال گذشته اولین جشنواره شعر حضرت علی اکبر (ع) در سطح ملی در این دانشگاه در یزد رقم خورده بود.

دهقانی اشکذری با اشاره به ظرفیت استان یزد در حوزه مدیحه‌سرایی گفت: مدیحه‌سرایی نوعی از شعر است که محتوای اصلی آن را اهل بیت(ع) و شخصیت‌های دینی تشکیل می‌دهد که شاید در شعر غیرآیینی وجود نداشته باشد.

جشنواره بین المللی شعر به نام حماسه‌ساز جوان کربلا در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار خواهد شد.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای پیام/

کد خبر: 1209373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =