مناطق آزاد باید به کارکرد اصیل و تخصصی خودش برگردد

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: مناطق آزاد باید به کارکرد اصیل و تخصصی خودش یعنی جذب سرمایه‌گذار و از این قبیل کارها که باعث رونق و آبادانی یک مجموعه می‌شود برگردد.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان در خصوص دوگانگی حاکمیتی که در منطقه آزاد اروند وجود دارد گفت: مناطق آزاد باید بر اساس یک منطقی تاسیس شوند، نه اینکه مثل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که بدون هیچ فرصتی منطقه آزاد اعلام کردند که این خود جای تعجب دارد.

وحیدی ادامه داد: البته راجب اصل موضوع محل بحث است اما واقعا نمی‌دانیم براساس کدام منطق، دولت سابق اینکار را کرده و باعث عدم ثبات مدیریتی و دوگانگی در منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: الان دو شهر را منطقه آزاد اعلام کرده‌اند و در این تقسیم بندی‌های جغرافیایی دو شهرستان بلاکلیف مانده است.

وزیر کشور با گله‌مندی از نوع تقسیم بندی جغرافیایی در منطقه آزاد اروند گفت: یک شهرستان که فقط دارای یک شهر نیست؛ هر شهرستان دارای چندین شهر است ، اینها آمده‌اند از هر شهرستان فقط یک شهر را به عنوان منطقه آزاد انتخاب کرده اند و آنجا را تبدیل به مدیریت دوگانه و غیرقابل قبولی کرده اند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه همین دو شهری که در تقسیم بندی جغرافیایی منطقه آزاد اروند قرار گرفته تا الان نتوانسته بهره وری خوب و شایسته‌ای را برای ساکنان آن دو شهر بوجود بیاورد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد باید به کارکرد اصیل و تخصصی خودش یعنی جذب سرمایه‌گذار، توسعه صادرات و از این قبیل کارها که باعث رونق و آبادانی یک مجموعه می‌شود برگردد که این موارد خیلی در منطقه آزاد دیده نمی شود.

وی در پایان با توجه به دستورات یکساله رئیس جمهور در رابطه با عدم دوگانگی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد: این موضوع باید بررسی دقیق شود و با افراط و تفریط نمی‌شود.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای خبر/

کد خبر: 1209835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =