واردات خودروهای سنگین از طریق منطقه آزاد اروند عملیاتی شد

علی زارعی از آغاز ورود فرآیند واردات خودروهای سنگین خارجی از گمرک منطقه آزاد اروند به فاز عملیاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از آبادان علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با فعالین اقتصادی اروند گفت: واردات انواع خودروی کامیون، کشنده، ون، مینی‌بوس و اتوبوس تا ۵ سال کارکرد(نو و مستعمل) با پلاک منطقه آزاد اروند از طریق گمرک این منطقه عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان و واردکنندگان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های منحصر به فردی که تنها در اختیار منطقه آزاد اروند است، نسبت به واردات خودروی مورد نیاز اقدام نمایند، گفت: منطقه آزاد اروند، نخستین منطقه‌ای است که موفق به عملیاتی کردن این مصوبه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این موضوع که مجوزهای لازم از راهور اخذ شده و از این تاریخ هیچ محدودیتی برای پلاک کردن این قبیل خودروها وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان در حیطه عمران یکی از استان‌های فعال و عملیاتی می‌باشد، ورود این قبیل خودروهای کشنده می‌تواند در تسهیل و تسریع پروژه‌های زیرساختی و نوسازی ناوگان، مؤثر باشد.

زارعی یادآور شد: از این تاریخ، همه اشخاص حقیقی، حقوقی، دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی می‌توانند با طی مراحل قانونی و ثبت آماری، اقدام به واردات خودروی مورد نظر نمایند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های کم‌نظیر و منحصر به منطقه آزاد اروند، نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌شهری اقدام نمایند.

خبرنگار: نسیم الوانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1216508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =