پیشرفت علمی کشور یازده برابر شتاب جهانی است

ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، گفت: پیشرفت علمی کشور یازده برابر شتاب جهانی است و این موجب کسب رتبه های جهانی در بسیاری از علوم برای تبدیل شدن به یک مرجعیت علمی است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از ارومیه، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، ناصر عتباتی مدیرکل دادگستری این استان و به همت بسیج دانشجویی واحد ارومیه در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در این مراسم اظهارکرد: روز دانشجو یادآور کودتای ۲۸ مرداد و نشان دهنده استبداد ستیزی، عدالت خواهی و مطالبه گری جنبش دانشجویی است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان به گفته شهید بهشتی موذن جامعه هستید و این گفته برای دنیایی که یک تغییر در نظام نوین جهانی ایجاد می‌کند بسیار با مفهوم است.

سرپرست دانشگاه آزاد ارومیه، با اشاره به آغاز رستاخیز و انقلاب علمی در کشور از دو دهه گذشته، پیشرفت علمی کشور را یازده برابر شتاب جهانی خواند و افزود: این موضوع موجب کسب رتبه های جهانی در بسیاری از علوم برای تبدیل شدن به یک مرجعیت علمی است.

ولیلو در ادامه با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ،گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن بیش از پانزده هزار دانشجو در مرکز استان، به همراه ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، بیش از ۳۴ هزار دانشجو را جذب و به عنوان بزرگترین دانشگاه استان ۴۰ درصد بار آموزشی استان را به دوش می کشد.

وی تصریح کرد: پنج هزار و صد نفر دانشجو در رشته حقوق در مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و چهارصد نفر در دانشگاه آزاد ارومیه مشغول به تحصیل می باشند.

در ادامه این مراسم نیز ناصر عتباتی مدیرکل دادگستری استان آذربایجان غربی، با ابراز خرسندی از حضور خویش در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در روز دانشجو بیان داشت: از سال ۱۳۵۷ با محیط دانشجویی و دانشگاه آشنا بوده و توفیق داشتم در چنین نهاد مقدسی و در کنار آینده سازان کشور باشم.

عتباتی گفت : اصلی ترین ویژگی سیستم قضایی دوری از جنجال و هیاهوی رسانه‌ای است و لازمه کار قضایی، اجرای قانون و احقاق حق و اتخاذ تصمیم بر مدار قانون در یک محیط منطقی و عقلانی است.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی با بیان خاطراتی از دوران دانشجویی خود، گفت: ما باید قدر جایگاه دانشجویی را بدانیم چرا که بیانگر یک حرکت اصیل و انقلابی است؛ دانشجویان از تاثیرگذارترین اقشار جامعه در جنبش های اخیر و گذشته بوده‌اند.

وی با بیان اینکه توانایی علمی و پیشرفت کشور در تولید علم و جایگاه علمی کشور، توان دفاعی و موشکی و هسته ای و تکنولوژی های جدید در حال ارتقاء است، ادامه داد: دانشجو یک نیروی انسانی کارآمد، متعهد، دلسوز و متخصص است و می‌تواند در تمامی عرصه ها نقش آفرین باشد.

عتباتی با اشاره به استفاده از جوانان برای بهبود، ارتقا وضعیت و اصلاح ناکارآمدی ها، خواستار نقش آفرینی دانشجویان حقوق در طرح (هر مسجد یک حقوقدان شد) و گفت: این طرح به کمک بسیج حقوقدانان و مساجد در تمامی مناطق از جمله مناطق محروم و حاشیه ای شهر که نیاز بیشتری به توجه دارند اجرا میشود.

گفتنی است این مراسم با پرسش و پاسخ دانشجویان و مسئولان به پایان رسید.

خبرنگار: ثنا عسگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1209893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =