اخبار سفر رئیسی به البرز| رئیس‌جمهور: آژانس ۱۵ بار رسما صحت فعالیت هسته‌ای ایران را تأیید کرد

رئیس‌ جمهور گفت: مردم بدانند با هر اقدامی که زمینه بروز رانت و پارتی بازی و ناحق کردن حقی را ایجاد کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد و در برخورد با فساد به هیچ کسی رحم نخواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیس جمهور ‌پس از بازگشت از روسیه برای افتتاح چندین طرح و پروژه مهم‌ و راهبردی و دیدار با مردم این دیار امروز جمعه به استان البرز سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

اخبار سفر رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد/ دستور رئیس‌جمهوربرای جمع‌آوری فوری گازهای مشعل

‌بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان‌، افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از سال‌ها انتظار، افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج و کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج، افتتاح دانشکده پزشکی خیرساز دانشگاه علوم پزشکی البرز،بهره‌برداری از چندین کارخانه بزرگ صنعتی و اقتصادی، بهره‌برداری از طرح‌های کلان تصفیه آب‌وفاضلاب و انتقال آب شرب به ۵ شهرستان، برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال از جمله کارخانه ایران تراورس که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد و الان با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند از جمله برنامه های رئیس جمهور در سفر به استان البر است.

در این سفر یک روزه برخی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

گفتنی است، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان چهارباغ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان‌های کرج و فردیس، صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز به شهرستان طالقان و نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های نظرآباد، چهار باغ و کرج، احمد وحیدی وزیر کشور به شهرستان‌های فردیس و کرج و کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به شهرستان فردیس سفر خواهند کرد.

همچنین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز رئیس جمهور را در سفر به استان البرز همراهی می‌کنند.

چراغ بیمارستان فردیس روشن شد

بیمارستان ۲۸۰ تخت‌خوابی فردیس با نام سردار سلیمانی در کنار دانشکدۀ جدید علوم پزشکی البرز از جمله ۵۶ پروژه‌ای است که در سفر دوم ریاست جمهوری به البرز رسما افتتاح شد. افتتاح این بیمارستان از نگاه مردم شهر شاید مهم‌ترین پروژۀ سفر ریاست جمهوری باشد. بیمارستانی که دو دولت را به خود دید و تکمیل نشد.

برای این بیمارستان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و کلنگ‌زنی آن سال ۹۰ صورت گرفته بود.

رئیسی: رفع مشکلات‌ مسکن در دستور کار دولت است

رئیس جمهور در جمع مردم کرج اظهار کرد:شبانه‌روز دوستان مشغولند تا مشکلات را کم کنند؛ جاده‌های مواصلاتی، مترو و نیازهای این استان؛ اگرچه کار بسیار شده، اما بعد از این نیز باید کار جهادی  برای رفع مشکلات ساکنان این منطقه انجام شود. 

اشتغال همواره مسأله مهم ماست اما البرز به دلیل نزدیکی به واحدهای صنعتی درصد بیکاری‌اش پایینتر از استان‌های دیگر است.

رفع مشکلات‌مسکن در دستور کار دولت قرار دارد، امروز در کشور شاهد ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ساخت و ساز مسکن هستیم که در سراسر کشور انجام‌ می‌گیرد.

رئیسی: در مبارزه با فساد به هیچ کسی ‌رحم نخواهم کرد/ ‌جلوی پارتی‌بازی و رشوه با کمک مردم می‌گیریم

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت پروژه های نیمه تمام این استان گفت: اگر چه کار بسیار شده اما برای رفع مشکلات مردم، این منطقه به کار جهادی فراوان نیاز دارد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در اجتماع باشکوه مردم استان البرز در ‌مصلی شهر کرج با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این استان اظهار داشت: این لطف و احساس مردم را به حساب انقلاب، شهدا، ولایت و ... می‌گذارم و خود نیز خدمتگزاری بیش نیستم.

رئیس جمهور البرز را استانی خاص توصیف کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان و خدمتگزاران صدیق انقلاب در این استان تصریح کرد: در 40 سال گذشته کارهای بزرگی در این استان صورت گرفته است و قدران همه این زحمات هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام این استان تصریح کرد: اگر چه کار بسیار شده اما برای رفع مشکلات مردم، این منطقه به کار جهادی فراوان نیاز دارد. به دلیلی نزدیکی استان البرز با پایتخت، جاده‌های مواصلاتی یکی از نیازهای مهم این استان است؛ در بدو ورود به استان از طرح‌های مهم راه‌سازی بازدید کردم و از پیشرفت کار مطلع شدم؛ هرچند تا الان کار جهادی شده اما برای جاده‌های مواصلاتی، مترو و نیازهای این استان تلاش جدی‌تری نیاز است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای من سفر به استان‌ها یک برکت وصف نشدنی دارد، ادامه داد: چهل سال پیش در سن بیست سالگی به عنوان یک جوان ماموریتی در شهرستان کرج داشتم وخاطرات بسیاری از شهرستان کرج  دیروز و البرز امروز دارم؛ چهره های مصمم انقلابی و جهادی  تلاش‌های بسیاری در این 40  سال کرده‌اند، نیروهای انقلابی و جهادی در این 40 سال تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.‌

وی با بیان اینکه سفرهای استانی برای دولت سیزدهم یک امر تشریفاتی نیست حضور دولت در استان های مختلف به میزان رفع مشکلات آن مناطق بستگی دارد، گفت: تا زمانی که مشکل وجود داشته باشد خود را موظف میدانم به همه استان ها و شهر ها سفر کنم.

‌رئیسی با بیان اینکه استان البرز هنوز کاستی‌هایی دارد که در این زمینه ایجاد و توسعه راههای ارتباطی یکی از نیازهای جدی این استان است‌، به حضور خود در شهرستان فردیس اشاره کرد و گفت:‌ اینکه شهرستانی با 700 هزار نفر جمعیت فاقدیک مرکز درمانی مجهز باشد،‌بسیار ناراحت کننده است و امروز انتظار 12 ساله مردم این منطقه با افتتاح یک بیمارستان مجهز و توسعه یافته، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه جوانان و مردم ما تصمیم گرفته‌اند تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنند، گفت: گر می‌خواستیم با این تهدیدها متوقف شویم، باید در کشور رشد اقتصادی نمی داشتیم؛ امروز ما رشد اقتصادی داریم؛ دشمن می خواست تولید متوقف شود ما تولید را متوقف نکردیم؛ تولید در کشور روز به روز افزایش دارد اگر می خواستیم به تهدیدهای دشمن توجه کنیم، افزایش 22 درصدی تولیدات کشاورزی در حوزه کالاهای اساسی نداشتیم.

 امروز تلاش در حوزه تولید و عرصه های مختلف با قوت ادامه داد اقتصاد مقاومتی را برای کشور یک ضرورت می دانیم اقتصادی که با تکانه ها، تکان نخورد؛ مردم ما مصممند، دولت هم خودش را خدمتگزار مردم می داند.

رئیس جمهور با بیان اینکه درصد بیکاری در این استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار کمتر است، ادامه داد: دغدغه بیکاری در این نداریم اما مسئله مسکن بسیار مهم است و نیاز به مسکن هنوز احساس می‌شود و رفع مشکلات مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیسی با بیان اینکه در حال یک میلیون و 900 هزار واحد مسکونی در سطح کشور در حال ساخت است، اضافه کرد: در برخی مراکز استان‌ها مشکل تامین زمین داریم اما تاکنون 52 هزار هتکار زمین تحویل مردم شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا تعهد دولت‌های گذشته در حوزه مسکن به ویژه مسکن مهر را به اتمام برساند و ‌مسکن‌ها را به مردم واگذار کند، اضافه کرد: دولت شبانه روز برای رفع مشکلات، مسائل رفاهی، اشتغال، مسکن و ... تلاش می‌کند و با وجود ظرفیت‌های فراوان در کشور هنوز جای کار بسیار داریم.

وی با اشاره به بازدید یکی از روسای جمهور از پارک علم و فناروی ایران خاطرنشان کرد: به این رئیس جمهور گفتم جوانان ما ایستاده‌اند و به تحریم‌ها اعتنایی نکردند و مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تولید روز به روز در کشور افزایش دارد و تحریم دشمنان در این حوزه شکست خورد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را ضرورت می‌دانیم تا با تکانه‌های اقتصادی معیشت مردم دچار مشکل نشود.

رئیس جمهور خطاب به مدیران دولت گفت: مبادا روابط ناسالم، پارتی بازی، رشوه و ... در ادارات حاکم شود. من با مردم عهد بسته‌ام که در این دوره تلاش کنیم بسترهای فساد را از بین ببریم و به این عهد وفادارم. باید زمینه رانت، پارتی‌بازی و ... در هر کجا که باشد باید از بین برود و با خود مردم با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردم بدانند با هر اقدامی که زمینه بروز رانت و پارتی بازی و ناحق کردن حقی را ایجاد کند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد، گفت: در برخورد با فساد به هیچ کسی رحم نخواهم کرد. ما با هم پیمان بستیم که یک نظام اداری عادلانه داشته باشیم و در این زمینه برای تحقق این مهم مردم را یار و یاور خود می بینیم چراکه وجود یک نظام اداری عادلانه موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مردم عزیز و بزرگوار ایران امروز نه صرفا به خود که به همسایگان و مسلمانان عالم فکر می کنند، ملتی که امروز برای رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین هستند؛ مردمی که امروز با همه وجود نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین می شود، رنج می کشند، گفت: مردم عزیز، همچنانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما تردید نداریم؛ همچنانی که در عراق، سوریه، یمن، لبنان، منطقه، افغانستان و جای جای این منطقه شاهد شکست آمریکا بودیم در عرصه فلسطین و ایستادگی نیروهای مقاومت هم حتما آمریکا و اسرائیل شکست خواهند خورد.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت که نیروی هوایی، دریایی و زمینی ندارد، رژیم صهیونیستی را با تمام ادعا و کمک های امریکا، زمین‌گیر کرده است.

رئیس جمهور بر پیگیری و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردم تاکید کرد و افزود: در نهاد ریاست جمهوری نامه ها پیگیری خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از تمام عزیزان به ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز، استاندار و تمام مدیران و نیروهای مسلح، بسیجیان و روحانیت معزز و دانشجویان عزیز که در مسیر حرکت ابراز محبت کردند و همچنین از اصحاب رسانه کمال تشکر را دارم.

البرز یکی از استان‌های مطرح کشور در حوزه احیای راکد و نیمه تعطیل است که جشن احیای ۱۸۴ واحد تولیدی و صنعتی همزمان در با سفر رئیس جمهور به این استان در هفدهم آذرماه برگزار شد.

از جمله این واحدها کارخانه تراوس است که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد و اکنون با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از این کارخانه گفت: تولید در این کارخانه به دست و تلاش شما کارگران روشن است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین بخشی که به عهده شما کارگران بوده افزایش کیفیت تولیدات و پاسخگویی به نیازمندی‌های شهر و کشور است.

مهلت ۱۰ روزه رئیس‌جمهور به سازمان غذا و دارو برای حل مشکل یک تولید کننده

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دومین سفر استانی دولت مردمی به البرز، از نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و دارویی این استان دیدن کرد.

رئیس‌ جمهور در پاسخ به دغدغه‌های یکی از تولیدکنندگان دارو که خواستار بیمه محصولاتش بود، به مسؤولان سازمان غذا و دارو ۱۰ روز مهلت داد تا به درخواست بیمه محصولات دارویی این تولیدکننده رسیدگی کنند.

همچنین امروز یک شرکت دانش بنیان البرز برای نخستین بار در کشور از تولید داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی کرد.

داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید شده است و پس از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو در چند ماه آینده در داروخانه‌های کشور پخش خواهد شد.

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان البرز، این داروی تزریقی ضد سرطان بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.

*بهره‌برداری از ساختمان جدید دانشکده پزشکی البرز*

با حضور رئیس‌جمهور ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان با هزینه ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال باهمت نیکوکار البرزی غلامحسین مطهری در ۶ طبقه در زیربنای ۲۲ هزار متر مربع و در مساحت ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

این ساختمان مجهز به ۴۷ آزمایشگاه،۲۶ کلاس درس با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر، کتابخانه، تالار اجتماعات، مرکز آزمون و مرکز مخصوص نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی است.

آیت الله سیدابراهیم رییسی جمعه شب در دیدار با خیرین حوزه سلامت استان البرز که در دانشکده پزشکی استان برگزار شد، افزود: کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره گشایی از مسایل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است.

وی با تاکید بر اهمیت وقف و خیرات در گره گشایی از مشکلات اجتماعی بشر،‌ اظهار داشت: وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد.

آیت الله رییسی ادامه داد: امروزه موضوع خیرات در حوزه های اقتصادی هم مطرح است به گونه ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی،‌ دولتی و تعاونی،‌ اقتصاد خیرات هم تعریف شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از موسسات و مجموعه های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می شود.

خیرین حقیقتا موجب افتخار ما هستند

رییس جمهور ادامه داد: ما به خیرین کشور افتخار می کنیم که برای خدا و گره گشایی از کار مردم تلاش می کنند.

آیت الله رییسی افزود: در حوزه سلامت و مدرسه سازی، کارهای بسیار بزرگی توسط خیرین انجام شده است که قابل تقدیر و ارزشمند است.

رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه مشکل کم آبی سه هزار و ۶۰۰ روستا با کمک و مشارکت خیرین رفع شده است، افزود: تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

آیت الله رییسی با اشاره ارزش کار خیرین، گفت: مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است که ثواب بسیاری را نصیب خیرین می کند و دولت وظیفه دارد در این حوزه، تسهیل گر و حامی باشد.

رییس جمهور اظهار داشت: وقتی فردی با تمام امکانات و دارایی خود برای یک کار بزرگ به میدان می آید، دولت هم وظیفه دارد به تعهداتش در این رابطه عمل کرده و ضمن تسهیل امرو، بستر مناسب را برای انجام کار فراهم کند.

رییس جمهور و هیات دولت صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شد. آیت الله رییسی دراین سفر ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط رییس جمهور در استان البرز است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.

تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جلسه با فعالان اقتصادی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: ما قصد داریم در دوره جدید دولت از فعل مضارع صحبت کنیم نه ماضی.

وی با بیان اینکه میزان جذب اعتبارات دور اول استان البرز خوب بوده است، افزود: در دور دوم سفر به استان البرز نیازمند یک نگاه تحولی هستیم، مخصوصاً اینکه این استان دارای ظرفیت بسیار بالایی دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه البرز باید هتل‌های خوبی برای گردشگری داشته باشد، بیان کرد: جای جای استان البرز باید فضای گردشگری باشد تا تنها این استان محل عبور نباشد بلکه مقصد گردشگری هم باشد.

رئیسی با بیان خاطره‌ای از سفر خود به خرم آباد استان لرستان ادامه داد: ما دو نوع خصوصی سازی خوب و بد داریم، افرادی بودند که خوب مدیریت کردند و توانستند خصوصی سازی خوب انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم در کشور مانع است، تصریح کرد: اما آیا تحریم در صنایع نظامی یا هسته‌ای داشتیم یا خودروسازی یا لوازم منزل بوده است؟

رئیس جمهور ادامه داد: ما در صنایع نظامی بیشتر تحریم بوده‌ایم ولی در هسته‌ای و نظامی بیشترین پیشرفت را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، افزود: ما فتوای حرمت رهبری انقلاب را داریم مبنی بر اینکه سلاح هسته‌ای کشتار جمعی است و حرام است.

رئیس جمهور ادامه داد: فلسفه تحریم سلاح هسته‌ای همین است که امروزه شما در غزه می‌بینید که اتفاق می‌افتاد. یک وزیر صهیونیستی اعلام می‌کند که باید با بمب هسته‌ای کار غزه را تمام کنیم، این نشان جنایت است، این دولت رژیم صهیونیستی جعلی است.

وی با اشاره به وجود نظام ناعادلانه جهانی درباره غزه تصریح کرد: انءشاالله این وضعیت غزه باعث نابودی اسرائیل خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد داروی مورد نظر کشور در داخل تولید می‌شود، بیان کرد: جاهای که کار کرده‌ایم تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مقوله نمی‌شود در جبهه‌های جنگ وجود نداشت، بیان کرد: هر عرصه‌ای که با ایمان و اعتقاد وارد شدیم آن عرصه موفق جمهوری اسلامی بوده است. ما می‌توانیم در عرصه تولید، دانش بنیان و قابل عرضه وارد شویم.

وی به تعجب رئیس‌جمهور کوبا از پیشرفت ایران اشاره و اضافه کرد: برخی از حکام منطقه در جلسه خصوصی اعلام کردند که ما ایران را ابرقدرت می‌دانیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولید یکی از مؤلفه‌های قدرت است، بیان کرد: کار دانش بنیان یک نوع تولید قدرت در کشور است و ما می‌توانیم قدم‌های مهمی برداریم.

وی تاکید کرد: منطق ما و دولت سیزدهم «ما می‌توانیم» است و این یک شعار نیست بلکه در جاهای این کار جلو رفته و انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: بودجه و برنامه برای دولت مهم است، نیروی کار آمد، کارشناس و مدیریت نیز نقش مهمی دارد.

رئیسی با بیان اینکه مدیریت با کیفیت در ساماندهی کار در بخش خصوصی و بخش دولتی حائز اهمیت است، تصریح کرد: دولت در هدایت، حمایت و نظارت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست و بهتر است متصدی بخش خصوصی و بخش تعاونی باشد.

رئیسی: آژانس ۱۵ بار رسما صحت فعالیت هسته‌ای ایران را تأیید کرد/ به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم
 
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و فعالان اقتصادی استان البرز با بیان اینکه  بودجه و برنامه برای دولت مهم است، اظهار داشت: نیروی کار آمد، کارشناس و مدیریت نیز نقش مهمی دارد.مدیریت با کیفیت در ساماندهی کار در بخش خصوصی و بخش دولتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دولت در هدایت، حمایت و نظارت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد، افزود: تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست و بهتر است متصدی بخش خصوصی و بخش تعاونی باشد.دولت در حوزه‌های هدایت، حمایت و نظارت می‌تواند نقش درستی ایفا کند. بخش خصوصی و تعاونی‌ها، متصدی حوزه‌های اقتصادی باشند

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی بخش خصوصی مسئولیت حوزه‌ای را بر اساس اصل 44 می‌پذیرد، مدیران فکر نکنند که دیگر کار تمام شده، باید نقشی هدایتی، حمایتی و نظارتی خود را ایفا کنند، گفت: توانمندسازی بخش خصوصی، وظیفه دولت است

رئیسی با بیان اینکه مکانیزه شدن کشاورزی در دولت سیزدهم آغاز شده است، افزود:‌ از برنامه‌های دولت است که کشاورزی کشور کاملا مکانیزه شود. باید بهترین روش‌ها را در کشت داشته باشیم و این را آغاز کرده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این دوره مدیریت قرار داریم که با مردم در رابطه با تولید با فعل ماضی صحبت کنیم نه با فعل مضارع و مستقبل خاطرنشان کرد:‌ این به مردم امید می‌دهد که احساس کنند کارهایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این خبر بسیار خوبی است که آمار بیکاری در استان البرز از 10 درصد به 7 درصد رسیده است، ‌گفت: باید در کشور طرحی نو در انداخت و کاری نو رقم زد. باید با نگاه تحولی به کارها نگریست.‌ استان البرز شاخص‌های خاص خود را دارد که این شاخص‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در این استان ایجاد کند.

رئیسی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام‌خسارت‌های زیادی برای کشور به بار آورده است، گفت: پروژه هایی که سالیان سال زمان برده و در زمان خود به بهره برداری نرسیده خسارت های زیادی برای کشور به بار آورده و هزینه زیادی را در برگرفته است.

‌وی اضافه کرد: معتقدیم انجام پروژه های ناتمام در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و کاری نداریم این پروژه به نام چه کسی تمام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌استان البرز زمینه‌های فراوانی برای توسعه دارد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دو پایه اساسی رشد اقتصادی هستند و اگر بهره‌وری افزایش پیدا نکند، شاهد رشد اقتصادی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اداری و اجرایی پشتیبان کارآمدی تولید و اقتصاد هستند، اضافه کرد: زمینه توسعه و افزایش سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، فقط باید تلاش‌ها بیشتر شود.‌

رئیس‌جمهور در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی توسعه و فعالان‌اقتصادی با بیان اینکه  افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال، کاهش بیکاری و رشد اقتصادی بر پایه رونق تولید است، تاکید کرد: 22 درصد کشت محصولات اساسی در کشور رشد داشته‌است؛ مکانیزه‌کردن کشاورزی و خودکفایی در محصولات اساسی همچون گندم در برنامه دولت است.‌

وی با بیان اینکه ‌مردم باید بدانند در دولت سیزدهم چه کارهایی «انجام شده‌است»، تاکید کرد: با کارهایی که در دولت «انجام شده‌است» امید را به جامعه تزریق کنیم؛ مردم باید بدانند چه کارهایی در دولت سیزدهم «انجام شده‌است» و چه کارهایی در دست اقدام است، افزایش فضای گردشگری در جای‌جای استان امکان‌پذیر است و منحصر به چند نقطه نباشیم‌. در کشت‌های گلخانه‌ای کارهای خوبی در استان انجام‌شده است.‌

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توانایی ساخت بمب و کلاهک هسته ای در اختیار دولتی جعلی و غیرقانونی است که صلاحیت ندارد، گفت: ایران در منطقه و بعضا جهان در صنایع نظامی دست برتر دارد و در صنایع هسته‌ای ایران‌ به پیشرفت خوبی دست یافته و این صنعت را در نفت و پتروشیمی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌دهد، ایران طبق فتوای رهبرمعظم انقلاب به دنبال بمب هسته‌ای نیست و نخواهد بود.

‌رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه برای جهان باعث تاسف است این است که یک وزیر اعلام کند برای حله مسئله جنگ باید به بمب هسته‌ای روی آورد، تصریح کرد: امروز توانایی بمب هسته‌ای و کلاهک هسته‌ای در اختیار دولت جعلی و غیرقانونی و ظالمانه است که صلاحیت ندارد برای آنکه چنین توانایی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آژانس 15 بار رسما اعلام کرده ایران در فعالیت هسته‌ای انحرافی ندارد و با دوربین و بازرس نظارت می‌کنند.‌

رئیسی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف از مولفه‌های تولید قدرت در کشور است، گفت: ‌رئیس جمهور کوبا پس از بازدید از پارک های علم و فناوری از پیشرفت ایران شگفت زده شده بود.‌سران کشورهای منطقه بارها اعلام‌ کرده‌اند که ایران کشوری مستقل و ابر قدرت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف از مولفه‌های تولید قدرت در کشور است، توانایی نظامی و علم و فناوری و دانشگاه‌ها برای کشور قدرت را به ارمغان‌ می‌آورد.

یکی از مولفه های اصلی تولید قدرت، حضور مردم در عرصه‌های مختلف است

رییس جمهور در ادامه این نشست با اشاره به اینکه رییس جمهور کوبا پس از بازدید پارک های علم و فناوری از پیشرفت ایران شگفت زده شده بود،‌ افزود: سران کشورهای منطقه بارها اعلام‌ کرده‌اند که ایران کشوری مستقل و ابر قدرت است.

آیت الله رییسی گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف از مولفه‌های تولید قدرت در کشور است، توانایی نظامی، علم و فناوری و دانشگاه‌ها برای کشور قدرت را به ارمغان‌ می‌آورد.

رییس جمهور و هیات دولت صبح امروز در دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شد. آیت الله رییسی دراین سفر ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس را افتتاح کرد.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط رییس جمهور در استان البرز است.

وزرا ومعاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی که از صبح جمعه به استان البرز سفر کرده بود دقایقی قبل بعد از جلسه با فعالان اقتصادی و صنعتی این استان را ترک کرد.

افتتاح فاز نخست آزادراه شهید سلیمانی، بهره برداری از بیمارستان‌های شهید سلیمانی فردیس و نشست با فعالان اقتصادی و بازدید از مراکز صنعتی استان بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به البرز بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =