اخبار سفر رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد/ دستور رئیس‌جمهوربرای جمع‌آوری فوری گازهای مشعل

رئیس جمهور به وزیر نفت دستور داد سریعا گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا ضمن تامین نیازهای صنایع، از سوختن ثروث ملی جلوگری شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت در قالب ششمین سفر استانی در دور دوم سفرهای استانی صبح امروز با هدف سفری دو روزه وارد یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و مورد استقبال حجت‌الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه، سید علی احمدزاده استاندار، مهدی روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.

دستور رئیسی برای لغو افزایش قیمت خودروهای مونتاژی

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برایم افتخار است که دور دوم در این استان باشیم و عرض اذب و احترام داشته باشم به خانواده شهدا و حانبازان و همه مفاخر این استان و جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه سفر اول در شرایط کرونایی انجام گرفت و امکان حضور در اجتماعات مردمی نبود در این سفر در جمع مردم در مرکز استان و برخی شهرستان حاضر می شوم که مایه افتخار برای من است، عنوان کرد: در دور اول مصوباتی داشتیم که با تلاش مسیولان استاندار، مدیران و نیروهای توانایی این استان و  کمکی که از مرکز انجام شد برخی پروژه‌ها ها به ثمر نشست که به مردم گزارش می‌دهیم و  مردم مصوبات از سفر اول بهره‌مند می‌شوند.

رئیسی ابراز کرد: در سفر دوم مسائل گسترده تری نسبت به استان در دستور است از طریق استاندار، مردم، نماینده ولی فقیه دنبال می‌کنیم کارهایی که در دست اقدام است که به نتیجه قطعی برسند، گروه هایی که اعزام شدند نیازهای استان را بررسی و در جهت رفع آنها گام برمیداریم.

وی یادآور شد: این استان دارای ظرفیت بسیار خوبی است و غیر از جهاد کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که در جهت رفع مشکلات مردم به خصوص جوانان  گام برداشته می‌ شود تا موجب اعتماد است.

رئیسی بیان کرد: به فرموده امام(ره) عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید مورد توجه قرار گیرند که کارهایی انحام شده و کارهایی توسط دولت در دست است و گام هایی برداشته شد که به اطلاع مردم خواهد رسید.

 حضور رئیسی در جمع عشایر کهکیلویه و بویراحمد در دشت سقاوه

رئیس جمهور در منطقه عشایری دشت سقاوه در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت و مورد استقبال گرم و پر شور عشایر استان قرار گرفت.

دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، در نخستین برنامه سفر خود در جمع عشایر استان در منطقه دشت سقاوه حضور یافت و مورد استقبال گرم و پر شور عشایر کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین دقایقی در فضای صمیمانه و بی‌واسطه با عشایر به گفتگو پرداخت.

در این مراسم ۳ نفر از برگزیدگان عشایر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

عشایر ذخایر انقلاب هستند

رئیس‌جمهور در دیدار با عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید به زنان و مردان عشایر در کنار هم در تولید محصولات دامی در کشور سهیم هستند، توجه شود.

وی ادامه داد: امروز با فراهم شدن زمینه تحصیل فرزندان عشایر، شاهد کسب مدارج عالی آن‌ها در کشور هستیم که این برای ما افتخار است.

دستور رئیس‌جمهوربرای جمع‌آوری فوری گازهای مشعل

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران با قدردانی از مسئولان برای افتتاح این پروژه تماما ایرانی اظهار داشت: امروز با افتتاح این پروژه در جهت توسعه اشتغال، امیدوارسازی مردم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و رشد تولید گام ارزشمندی برداشته شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه تولید زنجیره‌ای خواهد داشت که جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد، افزود: ‌ایرانی بودن این پروژه و افزایش اشتغال واقعا باعث افتخار است.

رئیس جمهور جمع‌آوری گازهای مشعل را یکی از ویژگی‌های مهم این پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: از هدررفتن گازهای مشعل واقعا رنج می‌بردم چون ثروت کشور در حال سوختن بود که وزیر نفت جمع‌آوری گازهای مشعل را به خوبی شروع کرده‌اند و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این پروژه اقدام خوبی است.

وی با بیان اینکه در کنار تولید ثروت برای کشور، در این پتروشیمی کار عملی خوبی انجام شده است، ادامه داد: این پروژه در شهری محروم بنا شده و امیدواریم نیازهای این استان دیده شود و سریعا به امور مردم رسیدگی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت نفت ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده است، تاکید کرد: این پروژه نماد "ما می‌توانیم" است و امیدواریم هر چه سریع‌تر گازهای مشعل جمع‌آوری شود تا خوراک صنایع تامین شود.

 رئیسی: دولت سیزدهم ‌۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌را احیا کرد/ برای ۱۱۸ هزار نفر اشتغالزایی شد 

مراسم احیای کارخانه قند یاسوج که پس از حدود یک دهه تعطیلی و به نمایندگی از ۴۴ واحد صنعتی به مدار تولید برگشت‌ عصر امروز با حضور آیت‌الله ‌رئیسی‌ رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم با بیان اینکه احیای واحدهای راکد صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ۵ هزار واحد صنعتی، تولیدی و اقتصادی راکد ‌احیا شد.  باقی واحدهایی که در دهه گذشته تعطیل یا نیمه‌تعطیل شده‌اند نیز باید احیا شوند.

وی با بیان اینکه امروز در افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام این استان جلوه ما می‌توانیم را به عینه دیدیم، افزود: دشمن خواست اما نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل اشتغال را با احیای واحدهای راکد برطرف خواهیم کرد، ادامه داد: با احیای کارخانه قند یاسوج ۸۰۰ شغل جدید احیا شد و قطعا ظرفیت اشتغال بیشتر خواهد شد. این موضوع به همت همگان نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه نمی‌توانیم ثروت ملی را بدون فعالیت رها کنیم، تصریح کرد: اکثر واحدهای راکد در جلوی چشم مردم قرار دارد که با احیای آنها امیدآفرینی می‌شود.

وی رشد تولید را ماموریت همه ایرانی‌ها دانست و تاکید کرد: این کار شدنی است چون کشورمان ظرفیت، ثروت، نیروی کارآمد و علم بالایی دارد و نمی‌شود، نمی‌توانیم و ... جایی در ایران اسلامی ندارد و با عنایت خداوند متعال گشایش‌های بسیاری قطعا در کشورخواهیم داشت. کشور ما مردان و زنان مصمم دارد، کشور ما دارای ثروت‌ها و مزیت‌های بسیاری است که این کار در آن کاملاً امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه روزی که به کارخانه آمدم حال کارگران گرفته بود و چهره درهمی داشتند و مایوس شده بودند و امیدی به آینده نداشتند اما امروز خدا را شاکرم که با عنایت خدا و دستان توانای شما به چرخه بازگشت، تاکید کرد: امروز کارگران و خانواده‌های آنها امید به آینده دارند و مصمم به ادامه فعالیت کارخانه هستند، لطف خدا و دستان توانای شما کارخانه را راه اندازی کرد که از همت ستاد اجرایی، نماینده ولی فقیه و استاندار قدردانی می‌کنم.

 رئیسی: مسئله مسکن مردم را شخصا پیگیرم/ پارتی‌بازی در ادارات را به هیچ وجه نمی‌پذیرم 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم یاسوج با قدردانی از حضور مردم این استان در مراسم استقبال اظهار داشت: سلحشوری مردم خطه کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس، دفاع از انقلاب و آرمان‌های شهدا هیچگاه از یاد مردم ایران نخواهد رفت.

وی با اشاره حماسه مردم این استان در عملیات پد خندق افزود: این همه شور و حماسه شما مردم برای پاسداری از انقلاب بوده  و نشان دهنده ولایتمداری است.

رئیسی با بیان اینکه وقتی به گذشته این استان نگاه می کنیم ‌شاهد "غیرت، ایستادگی، مردانگی، استواری و ... " هستیم، تصریح کرد: مردم این دلداده امام، انقلاب و نظام هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در این استان آنچه که می بینیم متفاوت با پیش از انقلاب است، کارهای زیادی انجام شده اما باید حرکت های جدی به سمت وضع مطلوب انجام شود، ادامه داد: امروز پروژه‌های بسیار امیدآفرینی به چرخه تولید بازگشت و هزاران کارگر به سرکار بازگشتند.

وی با بیان اینکه مسکن از مسائل مهم مردم و دولت است، گفت: هر ماه جلسه مسکن را پیگیریم و بحمدالله در این استان کار ساخت مسکن شروع شده و ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به زودی آغاز می‌شود.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1189986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =