رئیسی: رهنمودهای رهبری چراغ راه آینده دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به نظر من توجه به رهنمودهای رهبری درباره شورای انقلاب فرهنگی همواره برای این شورا و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نور و چراغ راه آینده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در همایش چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: به نظر من توجه به رهنمودهای رهبری درباره شورای انقلاب فرهنگی همواره برای این شورا و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نور و چراغ راه آینده است.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی و پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شود

این جلسه برای یادآوری این رهنودهاست و می‌تواند کار را در مراکز فرهنگی و علمی به سمت مورد توجه ایشان و اقتضای انقلاب اسلامی، هدایت کند.

اگر فرهنگ جامعه از فرهنگ مصرفی به مولد متحول شد، کار خیلی سهل می‌شود

وی ادامه داد: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست. جهت دهنده اقدامات بشری، فرهنگ است و می‌تواند این روند را هم کند کند و هم شتاب دهد. مساله فرهنگ بسیار مهم در جهت دهی اقدامات اقتصادی، اجتماعی، علمی و در همه حوزه‌هاست. فرهنگ مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه به حساب می‌آید و اگر از ابزار فرهنگی استفاده شود، نیازی به ابزار الزام‌آور و تحمیلی نیست. همه باید به قانون عمل کنند اما اگر فرهنگ جامعه از فرهنگ مصرفی به مولد متحول شد، کار خیلی سهل می‌شود تا این‌که در این زمینه قوانین تصویب کنیم و الزامات بگذاریم. ابزارهای فرهنگی برای دستیابی به این هدف بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید یا قانون فناوری‌های نوین الزاماتی ایجاد کرده است که من آن‌ها را نفی نمی کنم اما فرهنگ سازی برای اقتصاد مولد، اهمیت دارد.

در برابر شبیخون فرهنگی راهی جز مصون‌سازی مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگی خود نداریم

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در مسایل فرهنگی نیازمند یک نظم و محتوای انقلابی هستیم. کار در این زمینه زیاد شده ولی نظم بخشی نیازاست که شاید قرارگاه(قرارگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی) بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند تا محتوای مناسب با انقلاب اسلامی ایجاد کند. همه بخش ها دارند کار می‌کنند اما جایگاه این شورا ایجاب می‌کند تا این کار انجام شود. ما در برابر شبیخون فرهنگی راهی جز مصون‌سازی مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگی خود نداریم.

ادامه دارد

کد خبر: 1210223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =