آخرین وضعیت پرداخت بدهی دانشگاه تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس آخرین وضعیت پرداخت بدهی این دانشگاه به پایگاه‌های علمی را تشریح کرد.

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بدهی دانشگاه‌ تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی بین‌المللی اظهار کرد: این مشکل فقط مختص دانشگاه ما نبود و عدم دسترسی به این پایگاه‌ها مشکل تمام دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بود.

بیشتر بخوانید:

بدهی ۱۵۰ میلیون دلاری ایران به پایگاه‌های اطلاعات علمی/ بانک مرکزی موظف به پرداخت مبلغ است

وی تصریح کرد: ارتباط ۱۰۰ درصد دانشگاه‌های سراسر کشور در دولت گذشته، با پایگاه‌های علمی به دلیل بودجه قطع شده بود. دولت پیشین یا بودجه نداشت که به دانشگاه‌ها ارائه دهد یا نمی‌خواست که بودجه بدهد. علاوه برآن، حتی اگر دولت می‌خواست بودجه دهد، امکان انتقال این پول وجود نداشت. تمامی این مشکلات باعث عدم دسترسی شده بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: با همکاری و کمک‌های پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم؛ تمام بدهی‌های دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های علمی برای ارتباط با دانشگاه‌های ایران مشکل و محدودیت دارند، گفت: البته به علت وضع تحریم‌ها علیه ایران، ارتباط دانشجویان و پژوهشگران با پایگاه‌های علمی بین‌المللی محدودیت دارد و مانند سال‌های گذشته نیست. به این معنا که ارتباط ما با برخی از پایگاه‌ها به صورت محدود برقرار شده اما با برخی دیگر اصلا برقرار نشده است.

امکانات دانشگاه‌ها برای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی یکسان است

دانشجو تصریح کرد: دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، تمام امکاناتی که برای دانشجویان ایرانی برقرار است، مانند درسترسی به منابع علمی برای آنها نیز فراهم شده است. امکانات دانشگاه‌ها برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از امکانات مانند خوابگاه‌های دانشجویی به توانایی، ظرفیت و میزان امکانات دانشگاه‌ها بر می‌گردد. تعداد خوابگاه‌ها در دانشگاه تربیت مدرس نسبت سایر دانشگاه‌ها کمتر است. همچنین دانشگاه دیگری شاید ظرفیت خوابگاهی مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =