تصویب آیین‌نامه اجرایی مشاوره نوهمسران توسط هیأت دولت

هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی مشاوره نوهمسران در پنج سال اول زندگی مشترک را تصویب کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۹/۱۵ به پیشنهاد معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند (ج) ماده (۱۰۲) قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی و ماده ۳ آیین‌نامه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده آیین‌نامه اجرایی مشاوره نوهمسران در پنج سال اول زندگی مشترک را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: عاملین اصلی تغییرات اقلیمی در جهان کشورهای توسعه‌یافته هستند

بر این اساس، سازمان امور اجتماعی کشور مکلف است با همکاری وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی کشور، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط احکام این آیین‌نامه را در سال اول در استان‌های قم و سمنان و از سال دوم به بعد در دیگر استان‌های کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط اجرا کند.

سازمان ثبت احوال کشور مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، اطلاعات مربوط به زوجینی که کمتر از پنج سال از ثبت ازدواج آنان گذشته است را در اختیار سازمان امور اجتماعی قرار دهند.

در ماده ۱۲ این آیین‌نامه آمده: هزینه خدمات مشاور ارائه شده در سال اول ازدواج رایگان و در سال‌های دوم تا پنجم ازدواج برای نوهمسران دهک‌های ۱ تا ۷ نیز رایگان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1210927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =