وزیر علوم: حضور مسؤولان دولتی در دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو بی‌نظیر بود

وزیر علوم گفت: حضور مدیران و مسؤولان دولت سیزدهم به مناسبت روز دانشجو در محیط‌های دانشگاهی، بی پرده سخن گفتن با دانشجویان و بیان شفاف اقدامات صورت گرفته بی‌نظیر بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم از دانشجویان ممتاز بسیجی دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: ۱۶ آذر امسال ۸۰ مدیر از روسای قوا سه گانه، معاونان رییس جمهور، وزرا، معاون وزرا، استانداران و دیگر مدیران اجرایی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه ها حضور یافتند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرداخت بدهی دانشگاه تربیت مدرس به پایگاه‌های علمی

وی اضافه کرد: این میزان حضور مدیران دولت سیزدهم در محیط های دانشجویی و دانشگاه ها، بی پرده سخن گفتن با دانشجویان و بیان شفاف اقدامات صورت گرفته کم نظیر بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این میزان حضور بیانگر این است که مسوولان دولت سیزدهم از حضور در محیط دانشگاه بیم ندارند چراکه دانشجویان را مثل فرزندان خود می دانند بنابراین با حلم و سعه صبر سخنان آنها را می شنوند.

دولت سیزدهم اهل باند و حزب بازی نیست

زلفی‌گل با عنوان اینکه دولت رییسی نگاه مردمی به اقشار و اصناف مختلف دارد، اظهار کرد: افرادی که به عنوان وزیر و مسوول انتخاب می شوند دارای وابستگی حزبی و پشتیبانی سیاسی خاص نیستند بلکه هریک از افراد جامعه می توانند در صورت داشتن شرایط و توانمندی مناصب مختلف را عهده دار شوند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی این است که هر کس در صورت داشتن شرایط لازم، می تواند با حضور در مناصب پیش بینی شده در بهبود وضعیت جامعه اثر گذار باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:شاید دولت های قبلی اهل باند، گروه سیاسی و حزب بوده باشند اما در دولت آیت الله رییسی این موضوع نیست و می توان آینده کشور را به دست شما عزیزان سپرد.

ناهمسویی منافع ملی و مردم از مشکلات مزمن کشور

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات مزمن کشور ناهمسویی منافع ملی و فردی در قوانین مصوب است و در کشور ما منافع فردی گروهی با ملی همسو نیستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: محلی در وزارت علوم برای تطبیق همسویی قوانین مصوب با منافع ملی و مردمی پیش بینی شده است.

پیگیری جدی شفافیت در وزارت علوم

وی اظهار کرد: وزارت علوم در راستای شفافیت فعالیت ها سامانه ای پیش بینی کرده که پس از ارسال نامه ای از هر جای کشور به این وزارتخانه، برای فرد کُدی ارسال شده که با استفاده از آن می تواند روند پیگیری نامه را هر روز مشاهده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مدیران نیز می توانند نامه های ارجاع شده به کارمندان را در زمینه پاسخگویی به موقع، علت تاخیر در پاسخگویی و ارجاع نامه ها را بررسی و کنترل کنند

زلفی گل با تاکید بر اینکه با توصیه به توسعه نمی توان دست یافت بلکه توسعه با قانون دانش پایه و نظارت مقدور می شود گفت: در آیین نامه ارتقای جدید که مصوب می شود باید نقش فرد در تهیه مقاله مشخص باشد.

وی ادامه داد: در آیین نامه ترویج علم و تولید ثروت از دانش ، منافع ملی و فردی دانشگاه های بزرگ و کوچک همسو شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یکی از مشکلات که رهبری معظم انقلاب به آن تاکید کردند کم توجهی به پژوهش های کاربردی است چرا که نتیجه پژوهش های کاربردی رفع نیازها و تولید ثروت است و باید این خلاء برطرف شود.

زلفی گل بیان کرد: در راستای نمایه سازی نیازهای جامعه، سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) در وزارت علوم راه اندازی شده است که ۱۰ هزار نیاز صنایع مختلف در این سامانه بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر دانشجویی خواستار فعالیت در راستای نیازها بود می تواند با مراجعه به این سکوی علمی بر اساس رشته خود نیازهای جامعه را پیدا کند همچنین اگر استادی بخواهد در این زمینه طرح تحقیق کند و پایان نامه ارشد و رساله دکترایش باشد پایه تشویقی و امتیاز و برندهای تشویقی به وی می دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سکوهای علم و فناوری را شامل نظام ایده ها و نیازها (نان)، درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان و گروه سرآمدان علمی ، فناوری و دیپلماسی علمی دانست.

زلفی گل بیان کرد: پنج اولویت اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم، «مرجعت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری»، «آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند»،«نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری»، «شاگرد، فناور و نوآور پروری» و «تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش» است.

دانشجویان دارای رتبه برتر در کنکور ارشد و دکترا، دانشجویان دارای فعالیت بارز و شاخص و دانشجویان نخبه و استعداد درخشان در این آیین تجلیل شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =