آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران / از رهن ۳ میلیاردی آپارتمان در فرمانیه تا رهن  ۸۴۰ میلیونی در شکوفه

بررسی بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد رهن یک واحد مسکونی در ۱۰۰ متری در شکوفه ۸۴۰ میلیون و رهن آپارتمان ۱۰۰ متری در فرمانیه ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن طی آبان‌ماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و کل مناطق شهری به ترتیب ۲ و ۳ درصد در مقایسه با مهرماه ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

دولت پیگیر اجرای قانون جهش تولید مسکن است

رشد اجاره‌بهای مسکن طی ماه گذشته در مقایسه با آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب در تهران ۵۱.۶ و در کل مناطق شهری نیز ۵۷.۷ درصد افزایش یافته است.

بازار معاملات مسکن تهران تقریباً از تیرماه امسال وارد رکود شده، رکودی که همچنان ادامه دارد. در این شرایط سری به بازار اجاره مسکن در مناطق ۲۲گانه پایتخت می‌زنیم.

در محدوده شیخ‌بهایی یک واحد ۱۰۰ مترمربعی ۲۰ سال ساخت با رهن ۵۰۰ و اجاره ماهانه ۱۸ میلیون تومان آگهی شده است. رهن و اجاره یک واحد مسکونی نوساز در نارمک به ترتیب ۱.۲ میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان است.

مالک یک دستگاه آپارتمان ۱۱۰ متری یک سال ساخت در فرمانیه آنرا با رهن ۳ میلیارد تومانی آگهی کرده است. آپارتمان نوساز ۸۵ متری در گیشا نیز با رهن یک میلیارد تومانی و اجاره ۱۵ میلیون تومانی در فایل اجاره قرار گرفته است.

در تهرانپارس رهن یک واحد مسکونی ۹۰ متری ۵۸۰ میلیون، ودیعه و اجاره آپارتمان ۷۵ متری ۲۶۰ میلیون و ۱۴ میلیون تومان، رهن واحد ۸۰ متری نوساز در بلوار فردوس ۶۵۰ میلیون تومانی و رهن و اجاره آپارتمان ۶۰ متری در خیابان ۱۷ شهریور به ترتیب ۱۶۰ میلیون و ۶ میلیون تومان است.

همچنین در شکوفه رهن یک آپارتمان ۱۰۰ متری ۵ سال ساخت ۸۴۰ میلیون تومان است. در اسکندری جنوبی نیز واحد مسکونی ۶۰ مترمربعی با رهن ۱۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی آگهی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =