افزایش همکاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه گردشگری

نشست هم‌اندیشی اعضای هیات اعزامی از یونان با معاونت گردشگری استانداری فارس در باب افزایش همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ در نشستی که با حضور مسؤول هماهنگی امور بین‌ الملل معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل استان فارس، به منظور شناسایی و ارائه پیشنهادات افزایش همکاری حوزه حمل و نقل مسافری و باری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برگزار شد، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس و کشور یونان در حوزه گردشگری، حمل و نقل داخلی و بین‌ الملل و محدودیت‌های موجود مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

چین از توسعه روابط ایران و عربستان حمایت می‌کند

مسؤول هماهنگی امور بین‌الملل معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ضمن ابراز خرسندی از حضور این هیأت یونانی، استفاده از فرصت ایجاد شده را به منظور تقویت روابط گردشگری، تجاری و حمل و نقل استان فارس با کشورهای اروپایی ضروری دانست.

محمدعلی مصلحی فر ضمن تقدیر از رویکرد مثبت هیأت یونانی، اظهار داشت: ایران و یونان دو تمدن بزرگ باستانی، با سابقه فرهنگی مشترک و داد و ستد در عرصه‌های گوناگون هستند که این مهم، ضرورت گسترش همکاری‌ها را بیش از پیش حائز اهمیت می‌سازد.

وی وجود مرزهای آبی وسیع از طریق دریای مدیترانه و دریای یونان، همچنین مرز زمینی بین یونان و ترکیه را از دلایل اهمیت مراودات تجاری بین دو کشور برشمرد.

همچنین در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ظرفیت‌های حمل و نقل کالا در این استان را معرفی کرد و با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشور را در حوزه حمل و نقل کالا دارا است، خاطرنشان کرد: این استان با داشتن تعداد ۶۰ هزار راننده حرفه‌ای و با مجموع ۲۴۹ شرکت حمل و نقل که ۲ شرکت آن در حوزه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارند، بیشترین مراودات را با کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان دارد.

وی ضرورت بهره‌گیری از فرصت ایجاد شده جهت افزایش تجارت دو کشور از طریق قلمرو ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به توانمندی‌های استان فارس در حوزه حمل و نقل، بهره‌مندی از خدمات طرف یونانی را نیز بسیار ارزشمند توصیف کرد.

زمینه همکاری ایران و یونان در زمینه گردشگری فراهم شود

در ادامه این جلسه مدیران شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی و شرکت‌های خدمات مسافرتی استان به بیان برخی محدودیت‌ها و معرفی زمینه‌های موجود جهت همکاری مشترک پرداختند.

تسهیل صدور روادید رانندگان و کاهش نرخ صدور مجوز حمل و نقل، کاهش زمان و هزینه‌های حمل کالا، ارائه نرخ‌های مناسب حمل، کانتینر و فله، اعزام گروه‌های مختلف گردشگری و تجاری در قالب تور آشناسازی به منظور شناخت ظرفیت‌های دو کشور و رایزنی جهت عقد قراردادهای فی‌مابین و تمرکز بر احیای مناسبات گردشگری جاده‌ای و دریایی از جمله موارد به منظور همکاری‌های مشترک عنوان شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1211212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =