نماینده اروپایی: اروپا در قتل‌عام هزاران کودک فلسطینی همدست اسرائیل است

نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در اظهارات سه‌شنبه خود در این نهاد، اتحادیه اروپا را به دلیل حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و ارسال تسلیحات برای این رژیم، همدست اسرائیل در قتل‌عام بیش از 7700 کودک فلسطینی در غزه دانست.

به گزارش گروه بین‌المللی ایسکانیوز، نماینده بلژیکی پارلمان اروپا گفت: امیدوارم روزی بتوانید بدون شرمندگی به صورت‌های خود در آینه نگاه کنید» نماینده پارلمان اروپا از حزب کارگر بلژیک مارک بوتنگا این اظهارات را در انتقاد از حمایت اتحادیه اروپا از جنایات اسرائیل در غزه بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| اسرائیل: حماس توان رزمی خود را حفظ کرده است/ ارتش صهیونیستی ۳ اسیر خود را به قتل رساند

او با بیان این که «بیش از هفت هزار و ۷۰۰ کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند»، ارزیابی یونیسف درباره جنگ غزه را تایید کرد که گفته «این جنگی است که علیه کودکان در جریان است». بوتنگا به استانداردهای دوگانه غرب هم تاخت و گفت همین اتفاق را در اوکراین «نسل‌کشی» می‌خواندید.

از آغاز حملات اسرائیل علیه فلسطینیان غزه که تا امروز بیش از ۱۹ هزار شهید برجا گذاشته که ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند، سران اتحادیه اروپا همسو با آمریکا به بهانه آنچه «حق دفاع اسرائیل» می‌خوانند، از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت و با آتش‌بس مخالفت کرده‌اند؛ حمایتی که بارها داد نماینده ایرلندی پارلمان اروپا میک والاس را هم درآورده و گفته اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل‌کشی کند.

بوتنگا هم در سخنان خود خطاب به همکارانش هشدار داد کسانی که امروز از رژیم اسرائیل دفاع می‌کنند، خود را به نشنیدن زده‌اند «زیرا خود اسرائیلی‌ها گفته‌اند این جنگی علیه کل جمعیت غزه است و آن‌ها می‌خواهند و دو میلیون ساکن غزه را بیرون کنند». او اتحادیه اروپا را به دلیل ارسال تسلیحات به اسرائیل که برای گرفتن جان غیرنظامیان مورد استفاده قرار می‌گیرد، همدست همه این جنایات خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =