اسلامی: ایران در بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران موفق شد

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تاثیر موفقیت متخصصان صنعت هسته‌ای در بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران پس از ۸ سال گفت: تقریبا راندمان ما را نزدیک چهار برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز با حضور در سامانه تهران در خصوص بارگذاری چشمه پرتودهی این سامانه پس از ۸ سال گفت: بارگذاری و شارژ مجدد گامای تهران، ابتدا این تاثیر را دارد که بازه‌ی زمانی‌ای را که برای پرتودهی اقلام انجام می‌شد و در این ایام اخیر به ۹.۵ دقیقه برای هر مرحله رسیده بود، به ۲.۵ دقیقه کاهش پیدا کند و تقریبا راندمان ما را نزدیک چهار برابر افزایش دهد.

بیشتربخوانید:

اسلامی: فناوری هسته‌ای را به زندگی مردم بردیم

وی افزود: نکته‌ی مهم این است، اقلام مصرفی پزشکی یکی از الزامات آن در حوزه سلامت نیاز به پرتودهی دارد که سامانه تهران بالاترین نقش را داشته و به صورت ۲۴ ساعته این خدمت را ارائه می‌دهد و با افزایش راندمان حجم بیشتری از اقلام مصرفی پزشکی را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد. این یک گام بزرگ امنیت بخش از لحاظ ایمنی و سلامت برای جامعه است.

اسلامی همچنین اظهار کرد: نکته دوم تامین منابع چشمه گاما است که ما با توجه به توسعه پرتودهی که در سطح کشور داریم، تا امروز سامانه‌های مولد پرتو را در یک شبکه دانش بنیانی ساختیم و باید منابع آن را هم تامین می‌کردیم که در این مرحله این منابع هم تامین شده و ما از این تاریخ به بعد این را می‌توانیم برای دستگاه‌های ساخته شده در چند استان دیگر مستقر کنیم و تا پایان دولت سیزدهم حداقل سه منطقه دیگر به دو منطقه سامانه پرتودهی گاما اضافه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =