زائرسرای مهران دهه فجر افتتاح می‌شود 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از راه اندازی زایرسرای مهران در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: با حمایت‌های دانشگاه، این زائرسرا بهترین مرکز اقامتی مهران می‌شود و در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای بسیار کمک کننده خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در اجلاس روسای واحدهای دانشگاهی غرب کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و سالانه ۱۰ میلیون تردد انجام میشود.

وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیتهای کشور عراق اگر یک سری اختیارات به استانها و هییت امنای استانی داده شود میتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

موانع حقوقی و قانونی ساخت مدارس سما در مناطق مرزی برطرف شود

ناصری تصریح کرد: در استان باسط عراق ما بیش از دو میلیون همشهری در کشور عراق داریم که اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم بار خود را بسته ایم و برای ما کافی است.

وی همچنین از راه اندازی زایرسرای مهران در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: با حمایت های رییس دانشگاه آزاد اسلامی قطعا این زائرسرا بهترین مرکز اقامتی مهران میشود و در حوزه درآمدهای غیرشهریه ای بسیار کمک کننده خواهد بود.

قباد میمنت آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان هم در ادامه اظهار کرد: امسال در استان کردستان مصوبه ای را گذراندیم که به کشور عراق برویم و گروه آموزشی و دوره های خاص تاسیس کنیم که قطعا استقبال خواهد شد. در این راستا مکاتبات با دو دانشگاه انجام داده ایم و موافقت های اولیه اخذ شده است.

عباس گنجی قائم مقام معاونت بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد گفت: در حوزه بین الملل فعالیت های مختلفی می‌توان برنامه ریزی کرد که یکی از آنها پذیرش دانشجوست و با توجه به ضوابط کشور عراق به عنوان کشور همجوار واحدهای غرب کشور، در حال حاضر دچار مقداری تنش هستیم که با پیگیری ها امیدواریم با تعامل بخش قابل توجهی از آن حل شود.

گنجی خاطرنشان کرد: آموزش های کوتاه مدت و انتقال تجربیات کاربردی، توانمندی‌های حوزه مهارت و کارآفرینی ، کارهای پژوهشی مشترک و تجهیز مراکز آزمایشگاهی و تبادل استاد-دانشجو از موارد قابل بررسی در حوزه بین الملل است تا بتوانیم توانمندی‌ها را به طرف عراقی بشناسانیم ضمن اینکه ویژگیهای جغرافیایی ۶ استان غرب هم برای طرف عراقی قابل توجه است.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم تفاهمات با دانشگاه عراق منعقد و در حوزه دوره های کوتاه مدت نسبت به تبادل استاد دانشجو اقدام کنیم. واحد عراق هنوز به صورت رسمی دانشجو پذیرش نکرده اما در حوزه هایی که به خدمات آموزشی و پژوهشی ما نیاز دارند میتوانیم قدم برداریم.

گنجی در خصوص راه‌اندازی مراکز آموزش زبان فارسی هم گفت: اگر زبان آموز داشته باشیم مراکز اموزش زبان فارسی خود به خود احیا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =