امضای قرارداد تولید ۲۱۰۰۰ واگن باری و مسافری

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: مرداد امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید واگن باری و مسافری امضا کردیم که با همکاری سازمان برنامه محقق خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بعد از ظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه اظهار داشت: در موضوع واگن‌های مسافری عقب‌ماندگی ۱۰ ساله داریم، با توجه به قیمت‌گذاری دستوری جذابیتی برای سرمایه‌گذاران نداشته است، مردم نیازمند هستند در حوزه مسافری ریلی ناوگان بیشتری اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید:

واگن قطار در ایستگاه لرستان از ریل خارج شد

وی اضافه کرد: سفارش‌ واگن‌ها از محل تولید داخل انجام شده است و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده خواهد شد.
صالحی اضافه کرد: در موضوع لکوموتیو، عقب‌ماندگی جدی است، تولید داخل ما در بخش لکوموتیو باری سالانه ۲ الی ۳ دستگاه بوده است.حتما در گام اول توجه به تولید داخل در دستور کار داریم، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ دستگاه لکوموتیو نو و جمعا ۳۲ دستگاه لکوموتیو وارد ناوگان شده است.
وی گفت: در مدت فعالیت من ۱۵۹۸ واگن باری نو وارد ناوگان شده است.
مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ میزان ۴۸ درصد رشد ورود لکوموتیو نسبت به ۱۴۰۰ داشته‌ایم.
وی درباره مطالبات مالکان لکوموتیو بخش خصوصی گفت: ما حوزه سرمایه‌گذاری در لکوموتیو را باید جذاب کنیم.از سنوات گذشته مطالبات لکومتیوداران به موقع پرداخت نمی شد و بدهی ما ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مالکان لکوموتیو بود.در ۳ ماهه اخیر جلساتی با مالکان لکوموتیو خصوصی داشته‌ایم در 3 ماهه سوم امسال، ۵ فاکتور از وضعیت مالکان لکوموتیو بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی درباره واردات واگن‌های مسافری بیان کرد: ۵۰۰ واگن مسافری با عمر بالای ۳۰ سال دایم که باید نوسازی شود.از محل تسهیلات ماده ۱۲ و تبصره ۱۸ به سمت تولیدات واگن مسافری هدایت می‌کنیم و سپس از ظرفیت‌های بین‌المللی هم استفاده می‌شود.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: راه‌آهن‌های یزد-اقلید، رشت-کاسپین و میانه-اردبیل در ماه‌های آینده تحویل می‌شود، یزد-اقلید ۲۷۰ کیلومتر است که تا مشهد وصل می‌شود در حوزه بار و مسافر توجیه دارد، در روزهای پایانی دولت دوازدهم افتتاح صوری شده بود.
وی درباره محقق نشدن ماده ۱۲ اظهار داشت: ماده ۱۲ حدود ۷ سال قانون داشت که محقق نشده است.اما این دولت به وعده‌های خود پایبند است و از دولت گذشته آواربرداری کردیم، مرداد امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید واگن باری و مسافری امضا کردیم که با همکاری سازمان برنامه محقق خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال فارس گفت: در موضوع تهاتر نفت بخش عمده فعالیت‌ها مربوط به ریلی است، ۹ پروژه ساختی است که نصف آن‌ متعلق به شرکت ساخت همچنین در حوزه ورود واگن مسافری از محل تهاتر نفت استجازه گرفته شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1211662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =