۴۶ گشت سیار بازار همدان را رصد می‌کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: ۴۶ اکیپ گشت سیار تعزیرات حکومتی از ۳۱۰ واحد صنفی همدان سرکشی و بازرسی کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مرضیه یونسی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا با هدف نظارت بر فروشگاههای مواد غذایی، بنک داران، بازار میوه، آجیل و شیرینی، گل و گیاه در گشت مشترک تعزیرات حکومتی تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

یونسی افزود: در ۳۱۰ مورد بازرسی انجام گرفته از واحدهای صنفی همدان تعداد ۱۱۵ پرونده تخلف تشکیل شده است و هیچ گونه اغماضی در برخورد با متخلفان نداریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان عنوان کرد: با توجه افزایش درخواست مردم برای خرید کالاهای اساسی همچون میوه، شیرینی، آجیل، گوشت، مرغ و تخم مرغ و احتمال افزایش خودسرانه قیمت‌ها، طرح نظارت بازار شب یلدا اجرا و رؤسای شعب با اختیارات لازم برای رسیدگی به تخلفات در محل حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از سواستفاده‌های احتمالی، افزون بر خرده فروشان، شرکت‌های تولیدی و خدماتی، فروشگاه‌های بزرگ، انبارها، بنکداری‌ها و میادین میوه تره‌بار به صورت آشکار و پنهان پایش و با هرگونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، ندادن فاکتور، خودداری از فروش کالا به سرعت برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان رعایت مقررات به ویژه درج قیمت‌ها را نتیجه فرهنگ سازی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه‌های نظارتی برشمرد و عنوان کرد: برنامه تشدید بازرسی‌ها تا پایان سال اجرا می‌شود.

یونسی بیان کرد: اتحادیه های مربوطه باید در این ایام به واحدهای صنفی زیرمجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشند و مردم شریف استان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی می‌توانند گزارش شکایت خود را در سامانه شکایات Tazirat۱۳۵.ir ثبت نمایند تا با قید فوریت به تخلف اعلامی رسیدگی شود.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1211858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =