بیمه رایگان بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در بیمه سلامت

مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۳۳ میلیون نفر در بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود مشایخی با اشاره به اینکه بیمه سلامت یک سازمان بیمه‌گر پایه در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه سلامت و درمان است، گفت: بیمه سلامت در حال حاضر بیش از 44 میلیون نفر بیمه شده دارد.

بیشتر بخوانید:

۶۷ قلم داروی بیماری‌های صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وی افزود: بر اساس قانون تمامی افراد باید تحت پوشش بیمه باشند؛ از این جهت در بحث عدالت در سلامت اول دهک‌های پایین مورد توجه قرار گرفتند، به‌ ویژه سه دهک‌ اول جامعه به صورت رایگان و با مصوبه مجلس و حمایت دولت در سال 1401 و با اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی بیمه شدند.

مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از 33 میلیون نفر در بیمه سلامت تحت پوشش بیمه رایگان هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این با همکاری ستاد توانمندی محلات کم برخوردار و سایر نهادهای ذی ربط 2020 منطقه در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، بنابر این بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر هم در این محلات بیمه سلامت رایگان شدند.

مشایخی تاکید کرد: در سال 1402 دو دهک دیگر نیز به مجموعه بیمه شدگان رایگان اضافه شدند بنابراین در حال حاضر بیش از 12 میلیون نفر در این 5 دهک بیمه رایگان دارند، برای دهک‌های 6 تا 9 نیز تخفیفات حق بیمه در نظر گرفته شده است.

تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مناظق کم برخوردار کشور به تفکیک هر استان را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

بیمه رایگان بیش از ۳۰ میلیون ایرانی در بیمه سلامت

کد خبر: 1211908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =