کارگاه تولید قارچ دکمه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر راه‌اندازی شد

کارگاه آموزشی کشت و پرورش قارچ خوراکی(دکمه ای) با استفاده از ظرفیت و تجهیزات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر راه اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اشکذر، در راستای ایجاد مهارت و کارآفرینی در دانشجویان رشته زیست شناسی، کارگاه آموزشی کشت و پرورش قارچ خوراکی(دکمه ای) با استفاده از ظرفیت و تجهیزات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

۶ دلیل که می‌گویند بیشتر قارچ بخورید

این کارگاه تولیدی زیر نظر دکتر سمانه صدیقی خویدک عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی واحد اشکذر ایجاد شده است و دانشجویان زیست شناسی در کنار دروس تئوری میکروب شناسی مواد غذایی و قارچ شناسی، اقدام به کشت و پرورش قارچ خوراکی می کنند.

سمانه صدیقی خویدک در این رابطه گفت: برگزاری این گونه دوره های مهارت افزایی، موجب توانمندسازی دانشجویان متناسب با نیازهای جامعه و صنعت خواهد شد.

وی افزود: از نتایج عملی برگزاری این دوره، افزایش اعتماد به نفس، خودباوری و احساس کارآمدی بین دانشجویان بوده که منجر به تولید و برداشت قارچ خوراکی کاملاً ارگانیک شده است.

صدیقی ارتقا مهارت دانشجویان، درآمدزایی و ایجاد اشتغال را از ویژگی‌های این پروژه‌ تولیدی دانست و اظهار کرد: قارچ های دکمه ای، به دلیل دارا بودن ترکیبات پروتئین، املاح با ارزش، اسیدهای آمینه و ویتامین ها و مقادیر زیادی پتاسیم، فسفر، آهن و مقدار کمتری کلسیم فاقد نشاسته برای بیماران دیابتی و رژیم لاغری مناسب هستند. هر دوره پرورش قارچ، حدود دو ماه طول می‌کشد و تولیدکننده، سه تا پنج دفعه، برداشت محصول دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =