رویکرد دانشگاه‌ها باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی تغییر کند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تغییر رویکرد از مدرک گرایی به مهارت گرایی، یکی از کارکردهای مهم آموزش را حل نیازها و مسائل فعلی و آینده کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یونس پناهی در نشست مشترک معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تقدیر از وزارت علوم به دلیل ساماندهی رشته های آموزشی در مجموعه آن وزارتخانه، گفت: نگرش ها باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی حرکت کند و به افراد، مهارت های مورد نیاز را بیاموزیم.

بیشتر بخوانید:

سازمان سنجش بدون رئیس/ آقای وزیر! از کی بپرسیم؟

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنایع، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری در حوزه سلامت توانسته ایم فاصله ایده تا محصول را کاهش دهیم. در حوزه فناوری نیز ثبت پتنت، پایان کار نیست بلکه باید ادامه دار و منجر به تولید محصول و تجاری سازی شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به جایگاه ۱۵ ایران در تولید علم، یادآور شد: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان ۶۲ است بنابراین می توان به این نتیجه رسید که تمام تولیدات علمی در کشورمان به محصول و فناوری ختم نشده است.

پناهی دیپلماسی علمی را محدود به پذیرش دانشجویان خارجی در کشور ندانست و افزود: با تلاش وزارتخانه های بهداشت و علوم زمینه های تقویت مراودات علمی و آموزشی و برگزاری کنفرانس های مشترک با سایر کشورها فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =