طالبان به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در بیانیه‌ای نسبت به قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره تعیین نماینده ویژه برای افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حکومت سرپرست افغانستان بیانیه‌ای را درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به این شرح منتشر کرد:

بیشتر بخوانید:

سفیر ایران در سازمان ملل به رژیم اسرائیل هشدار داد

«وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی افغانستان از تصویب قطع‌نامه ۲۷۲۱ باوجود اختلاف نظر میان اعضای دایمی شورای امنیت، که بر اساس آن خواسته شده تا نماینده ویژه دیگر برای افغانستان تعیین کند، ابراز ناراحتی می‌کند.

یادآور می‌شود که شورای امنیت با وجود درخواست زمان، بحث و توضیح بیشتر در خصوص ارزیابی هماهنگ‌کننده ویژه توسط دو عضو دائمی و بدون مشورت با حکومت افغانستان این قطعنامه را تصویب کرد.

حکومت افغانستان بار دیگر تکرار می‌کند که تعیین نماینده دیگر برای افغانستان با توجه به ماموریت ویژه نماینده سازمان ملل در امور افغانستان (یوناما)، امری غیرضروری محسوب می‌شود، زیرا که افغانستان کشوری در حال جنگ نیست و اکنون در آن حکومتی مرکزی حاکم است که منافع کشور را حفظ کرده و می‌تواند وظایفش را انجام دهد و از توانایی مدیریت مسائل از طریق مکانیزم‌های دوجانبه و چندجانبه برخوردار است.

گفتنی است که نمایندگان ویژه، در تاریخ معاصر افغانستان و جهان، نه‌تن‌ها نتوانسته‌اند هیچ درگیری را حل کنند، بلکه با تحمیل نسخه‌های بیگانه، وضعیت را پیچیده‌تر کرده اند.

درحالی که از تمامی تلاش‌های مثبت سازمان ملل متحد برای تعامل قوی‌تر و گسترده‌تر با افغانستان استقبال می‌کنیم، رویکرد ما در نهایت مبتنی بر باورهای مذهبی تغییرناپذیر، ارزش‌های فرهنگی و منافع ملی مردم افغانستان خواهد بود.

بر همین اساس، از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که در تصمیم‌گیری‌های مربوط به افغانستان واقعیت‌های موجود را در نظر گرفته و در تصمیم گیری‌ها تحت تأثیر هیچ طرفی قرار نگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی امارات و ژاپن را درخصوص نحوه تعامل با حکومت طالبان تصویب کرد.

براساس این قطعنامه از دبیر کل سازمان ملل خواسته می‌شود تا با مشورت اعضای شورا امنیت و سایر بازیگران مرتبط با افغانستان، نماینده ویژه‌ای برای افغانستان تعیین کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1213353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =