خروجی هر پایان‌نامه، منجر به مقاله خواهد شد که به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد

صادقی:خروجی هر پایان‌نامه و رساله منجر به مقاله خواهد شد که این اطلاعات چاپ شده به صورت رایگان در سایت مجله بارگذاری و در اختیار پژوهشگران و صنعتگران قرار می‌گیرد تا بتوانند که آنها را در صنعت استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از مازندران، مجله (IJND) با مدیر مسئولی دکتر بابک صادقی در دهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت هفته پژوهش و فن‌آوری در ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد به عنوان مجله برتر، انتخاب شد.

در دهمین جشنواره فرهیختگان که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی، معاون تحقیقات، فن‌آوری و نوآوری، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دیگر معاونین، مسئولین و فعالان علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد از بابک صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تنکابن به عنوان مدیر مسئول مجله (IJND) تجلیل شد.

بابک صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن و دانشیار پایه ۲۵ رشته شیمی معدنی و مدیر مسئول مجله بین‌المللی ابعاد نانو (IJND) است که در محیط آرام و دلچسب دفتر مجله، واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن با ایسکانیوز گفتگو کرد.

ایسکانیوز: ضمن تبریک کسب این عنوان به شما، حس و حال خود را برای کسب این موفقیت بیان کنید.

بسیار خوشحالم چون نشانه آن است که زحمات و تلاش‌های من و همکارانم، نتیجه مثبت داده و این موضوع سبب خوشحالی می‌شود. مجله (IJND) موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

ایسکانیوز: علت‌ برتری مجله (IJND) نسبت به مجله‌های دیگر چه‌بود؟

این مجله از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۹ توانسته، علاوه بر حفظ رتبه A+ در سایت ارزیابی مجلات دانشگاه آزاد اسلامی، عناوین و رتبه‌هایی نیز کسب کند.

ایسکانیوز: عناوین و رتبه‌های کسب شده قبلی مجله را عنوان کنید.

مجله (IJND) توانسته عناوینی همچون مجله برتر جشنواره ستاد فن‌آوری نانو ریاست جمهوری در سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵، مجله برتر اولین دوره مسابقات سراسری و جشنواره فن‌آوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۳، مجله برتر سومین دوره مسابقات سراسری و جشنواره‌ فن‌آوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۵، مجله برتر دوازدهمین جشنواره فن‌آوری نانو ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری، مجله برتر ششمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، مجله برتر در سایت ارزیابی مجلات دانشگاه و دریافت لوح افتخار به مناسبت رتبه بین‌المللی اسکوپو از ستاد فن‌آوری نانو را کسب کند.

احساس نیاز، موجب آغاز فعالیت مجله شد

ایسکانیوز: چه عاملی سبب شد که به فکر انتشار این مجله افتادید؟

در سال ۱۳۸۹ با توجه به تحقیقات وسیعی که در حوزه نانو فناوری وجود داشت و همچنان رو به گسترش است؛ راه‌اندازی و مدیریت مجلات بین‌المللی در داخل کشور، ضروری به نظر می‌رسید که در بهار همان سال، اقدامات لازم برای دریافت مجوزها، انجام شد و نهایتاً، اولین جلد مجله در سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید.

ایسکانیوز: اخیرا شما به عنوان برگزیده علمی در مقطع استانی انتخاب شدید؛ آیا عناوین دیگری هم دارید؟

بله، عناوینی همچون پژوهشگر برتر در اولین دوره مسابقات سراسری و جشنواره فناوری و اخذ گرنت، پژوهشگر برتر در واحد تنکابن به مناسبت هفته پژوهش، اخذ یک پایه تشویقی جهت ارتقا به دانشیاری، عضو کمیته ویژه توسعه فناوری نانو سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در کارنامه خود دارم.

ایسکانیوز: برای رسیدن به این جایگاه چه مشکلاتی رو پشت سر گذراندید؟

مسلماً وجود پشتوانه مالی در هر سازمانی در کنار نظارت و پیگیری، مسیر رسیدن به قله پیشرفت را تسریع خواهد کرد؛ کمبود بودجه به خصوص در جذب ویراستار و پرداخت حق‌الزحمه داوران در مقاطعی، سرعت را کندتر کرده که با پیگیری‌های بیشتر و گذر زمان، می‌توانستیم این مشکلات را کمتر کنیم.

متخصصان داخلی و خارجی زیادی از اعضای هیأت تحریریه مجله هستند

ایسکانیوز: مجله (IJND) در چه حیطه‌ای فعالیت می‌کند؟

این مجله به صورت فصلنامه و مربوط به چاپ مقاله در تمامی حوزه‌های نانو فعالیت دارد و اعضای هیأت علمی برخی از دانشگاه‌های معتبر کشور و برخی از دانشگاه‌های خارجی همچون آمریکا، چین، استرالیا، و غیره به عنوان عضو هیئت تحریریه بین‌المللی با این مجله همکاری کرده و داوری مقالات دریافتی توسط محققین و اعضا برجسته هیأت علمی داخل و خارج کشور انجام می‌شود.

ایسکانیوز: نحوه ارتباط‌گیری با متخصصین خارجی برای ارائه یا داوری مقالات چگونه بود؟

طبیعی است که برای هر مجله در شروع کار، اعتمادسازی و دریافت مقاله به سختی انجام می‌شود اما حمایت نویسندگان معتبر داخلی در مراحل آغازین و جذب اعضا هیأت تحریریه ملی و بین‌المللی، باعث ایجاد اعتماد و انگیزه بیشتری شد که این عوامل در کنار وجود حمایت، پشتیبانی در حوزه پژوهش توسط مسئولین مربوطه دانشگاه آزاد واحد تنکابن و کادر اصلی مجله در این مسیر، اعتمادسازی خوبی را برای جذب نویسندگان و داوران معتبر ایجاد کرد.

ایسکانیوز: آیا مقالات منشر شده در مجله، خروجی ملموسی برای مردم دارد؟

در بیشتر موارد، خروجی هر پایان‌نامه، رساله، طرح تحقیقاتی، پروژه و غیره، منجر به مقاله خواهد شد که این اطلاعات چاپ شده به صورت رایگان و آزاد در سایت مجله بارگذاری و در اختیار پژوهشگران و صنعتگران قرار می‌گیرد تا بتوانند که آنها را در صنعت استفاده کنند و در نهایت محصول دانش‌بنیان خود را به دست مصرف کننده برسانند که می‌توان به صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی، صنعت خودروسازی و غیره اشاره کرد.

کسب رتبه بین‌المللی، شیرین‌ترین و از دسترس خارج شدن سایت، تلخ‌ترین خاطره دوران فعالیت مجله بود

ایسکانیوز: شیرین‌ترین و تلخ‌ترین لحظات در فعالیت‌های مرتبط با مجله چه بود؟

در مورد خاطرات و لحظات خوب، می‌توان، اخذ رتبه‌های بین‌المللی و عضویت در ستاد فناوری نانو کشور، یاد کرد و از تلخی‌ها نیز مشکل از دسترس خارج شدن سایت از جمله موارد منفی می‌باشد که لطمه‌های جبران ناپذیری به سیستم آنلاین مجلات وارد می‌کند که در مقاطعی این معضل را داشتیم.

ایسکانیوز: پیشنهاد، دغدغه و یا توصیه‌ای به همکاران علمی یا مسئولین دارید؟

در پایان تشکر ویژه از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص ستاد محترم فناوری کشور دارم که با برگزاری جلسات پربار در کنار کارشناسان خبره، کمک زیادی در ارتقا مجلات حوزه نانو و کسب رتبه‌های بین‌المللی داشتند؛ دیده شدن و در دسترس بودن مقالات یک مجله در دهه اخیر، کاملاً مجازی بوده، بنابر این دارا بودن سرورهای قوی برای شرکت پشتیبان سایت نشریات بین‌المللی و اتصال دائم نمایه‌های بین‌المللی، شرط اول نگهداری یک مجله در جایگاه برتر می‌باشد. همچنین از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا داریم که از وجود این مجلات بین‌المللی، جهت دفاع دانشجویان دکتری به عنوان مقاله موظفی استفاده کنند تا در نهایت، حمایت بیشتری از این مجلات انجام شود.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1213664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =