زمینه‌های رشد و تعالی دانشگاه را در سایه همدلی فراهم کنیم

غلامرضا کاظمی: زمینه‌های رشد و تعالی دانشگاه را باید در سایه وفاق، همدلی و همراهی تک‌تک اعضای خانواده این دانشگاه فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان‌شمالی، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم بزرگداشت روز زن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با تبریک ولادت باسعادت دختر نبی اکرم(س) اظهار کرد: روز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بهانه‌ای است تا از مقام شامخ زنان سرزمینمان قدردانی کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از تلاش، صبوری، محبت و ازخودگذشتگی‌های این بزرگواران را بر خود یادآوری کرده باشیم.

وی افزود: زنان امروزی در عرصه‌های مختلف به توفیقات بسیار زیادی نائل شده‌اند که این نشان می‌دهد امروزه فعالیت زنان در عرصه‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و شرایط بهتری برای انجام فعالیت‌های مختلف فراهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش برجسته زنان در جنگ تحمیلی عنوان کرد: از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود و اگر بحث ایثار و فداکاری‌های سربازان جان‌برکف سخن به میان می‌آید باید نقش مهم و کلیدی مادران و همسران رزمندگان، ازخودگذشتگی‌ها، صبوری‌ها و سعه‌صدر آن‌ها نیز به خوبی بازگو و ترسیم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: اگر در نظام خلقت بنگریم نقش محوری زن را در رشد و تعالی مباحث فرهنگی و اجتماعی به خوبی می‌توانیم ببینیم؛ زیرا نقش تربیتی زنان به مراتب بیشتر از مردان است، از قبل از تولد فرزندان تا رشد و بالندگی در سنین مختلف مادران همیشه در زمینه‌های پرورشی و تربیتی در حال ایفای نقش هستند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: جهاد زنان همسرداری است. برخورد کریمانه زن با همسر، همراهی و همدلی زنان با همسران خود، تربیت فرزندان صالحه، حمایت‌های عاطفی و معنوی همگی جز جهاد زنان محسوب می‌شود. شأن و منزلت مادری در سایه‌ همسرداری معنا پیدا می‌کند؛ زیرا مادر ستون و پایه مهم زندگی بوده و نقشی بسیار اساسی در ایجاد جامعه سالم بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلیمن احمد ربانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در آموزه‌های قرآنی برای انسانیت جایگاه بسیار ویژه‌های قائل بوده و این جایگاه بین زن و مرد هیچ تفاوتی نمی‌کند در صورتی که این جایگاه و منزلت در سایر ادیان دینی به مانند دین مبین اسلام مورد توجه قرار نگرفته است.

ربانی در تشریح مقام شامخ حضرت فاطمه (س) تأکید کرد: زنان مسلمان باید زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو و سرلوحه خود قرار دهند تا با تأسی از آموزه‌های دینی بتوانند برای تربیت فرزندانی نیکو و رشد و تعالی آنان را مهیا سازند.

زمینه‌های رشد و تعالی دانشگاه را در سایه همدلی فراهم کنیم

خبرنگار: لادن لنگری

انتهای پیام /

کد خبر: 1213887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =