پیروی از ولایت‌فقیه تأکید همیشگی و اولویت شهید سلیمانی بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به وصیت‌نامه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مهمترین تأکید و اولویت حاج قاسم پیروی از ولایت فقیه و گوش به فرمان ولی بودن است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، همزمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی همایشی به همت حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با عنوان «شهید القدس» و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، جمعی از دانشجویان، اعضای هیئت علمی و مسئولین استانی در تالار بهمن دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه که به عنوان سخنران ویژه در این همایش حضور داشت ضمن گرامیداشت روز بصیرت و فرارسیدن سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: زمانی که مالک اشتر به شهادت رسید و این خبر به امیرالمومنین(ع) داده شد روی منبر رفتند و خبر را علنی کرده و فرمودند آگاه باشید که مالک به عهد خود وفا کرد؛ و ایشان با عمق جان اندوه خود را این گونه بیان کردند که آیا دوباره مادری می‌تواند همچون مالک به‌دنیا بیاورد.

شعبانی ادامه داد: این حد از محبت و عاطفه امام به یک فرد بی‌نظیر است؛ ما قبل از سال ۹۸ و شهادت حاج قاسم سلیمانی این مطالب را فقط شنیده بودیم اما درکی از سخنان امیرالمومنین(ع) در مورد شهادت مالک نداشتیم و جایگاه و علاقه حاج قاسم نزد رهبر انقلاب نیز پس از شهادت ایشان و بیانات معظم‌له بر عموم مشخص شد.

وی تاکید کرد: شاید کسی گمان نمی‌کرد از روستای دورافتاده‌ای مثل قنات‌ملک کرمان مردی رشد کند که علاوه بر تغییر معادلات استکبار جهانی، مسیر و سرنوشت تاریخ و بسیاری از ملت‌ها را نیز تغییر دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با همه این توصیف‌ها و جایگاه رفیع این شهید والامقام، یک ملاحظه و مراقبتی در خصوص موضوع حاج قاسم وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تأکید داشته‌اند و آن موضوع این است که حاج قاسم یک پدیده نادر و غیرقابل تکرار نیست، بلکه این مرد پرورش یافته مکتب اسلام است و آن مکتبی که حاج قاسم پرور است اهمیت دارد و در این راه قرار است ما یک تمدن اسلامی بزرگ را ایجاد کنیم و به امثال حاج قاسم نیاز داریم؛ از طرفی هم سربازانی و سرداران بسیاری مانند شهید سلیمانی هستند که آماده اطاعت و اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با اشاره به این نکته که در کشور ما شهدایی امثال شهید سلیمانی‌ها، حججی‌ و حاج اصغرها کم نداشته و از این پس هم کم نخواهیم داشت، گفت: این‌ها کاملا قابل تکرار هستند، معنویت در جامعه ما زنده است، به برکت مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری از این سربازان و سرداران که آماده اطاعت و اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب باشند در کشور کم نداریم و خدا را شاکریم در عصری زندگی کردیم که حیات این بزرگواران را دیدیم.

شعبانی با اشاره به اینکه حاج قاسم شخصی بود که منافع مردم و انقلاب اسلامی را بر منافع خود ترجیح می‌داد و همین ویژگی اخلاص و تقوای او حاج قاسم را به مکتب تبدیل کرد؛ افزود: حاج قاسم فردی بود که نقطه اشتراک و همگرایی تمام احزاب، سلایق سیاسی و مردم بوده و هست و در واقع مغناطیس وجودی حاج قاسم قلب‌های مردم را جذب کرده و امروز می‌بینیم که هزاران نفر مشتاقانه مزار این شهید سعید را زیارت می‌کنند و در بین آحاد مردم از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا با اقتدار اعلام می‌کنیم که تا دریای سرخ نفوذ داریم و در منطقه تأثیرگذار هستیم.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ویژگی خاص شاخص شهید سلیمانی در پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود به هیچ نکته‌ای به‌مانند پیروی و اطاعت از ولایت فقیه تاکید ندارند و دوستان و همرزمان حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کنند که تنها نکته‌ای که سختی طاقت‌فرسای جهاد را بر ایشان هموار می‌کرد، تحقق فرمان رهبری بود و هیچ کوتاهی در این امر نداشتند.

همچنین در ادامه این مراسم صادق اشک‌تلخ از پیشکسوتان دفاع مقدس و از همرزمان شهید سلیمانی خاطراتی از دوران حضور در کنار این شهید را روایت کرد و پایان بخش این مراسم مدیحه سرایی توسط ذاکرین اهل بیت(ع) بود.

خبرنگار: سیدمحمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1213973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =