پیش‌بینی بورس دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

۱۱۰۰ واحد مثبت نتیجه تایید و تکذیب‌های شب قبل در مورد اخبار خودرویی بود که برای بازار سرمایه رقم خورد .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با رشد ۱۱۰۰ واحدی کار را تمام کرد. این در حالی بود که روز قبل گروه خودرویی با استقبال خوب خریداران به صف خرید نشست و بحث قیمت گذاری خودرو، فروش خودرو و واردات در مسیر درستی در حال قرار گرفتن بود تا لیدر سنتی بازار رخ مثبتی به خود بگیرد اما در ساعات پایانی شب گذشته شاهد تایید و تکذیب‌های زیادی بودیم تا جایی که معاون رییس جمهور نیز وارد میدان شد.

بیشتر بخوانید

بورس رشد کرد / افزایش ۱۱۰۴ واحدی شاخص

دستیار معاون اول رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت «محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در باره قیمت خودرو و نحوه فروش آن تاکنون هیچ مصوبه، ابلاغیه و دستوری نداشته است.»

تا بالاخره صبح امروز ایران خودرو در اطلاعیه در سامانه کدال این شور شفاف سازی کند که: «پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ مجوز فروش خودرو در حاشیه بازار به استحضار می‌رساند این شرکت درخواست اخذ مجوز فروش تعدادی از محصولات تولیدی خود را در حاشیه بازار از مراجع ذیربط نموده است، لیکن علی رغم پیگیری‌های متعدد تا کنون از سوی مراجع یاد شده هیچ گونه ابلاغ رسمی به این شرکت ارسال نگردیده است.»

ایران خودرو با این موضع به این اخبار پایان داد. اما در میانه‌ی روز شورای رقابت بار دیگر خبر جدیدی را منتشر کرد تا همچنان بحث خودرویی داغ باشد و کم‌تر رسانه‌ای به مشکلات دیگر صنایع بپردازند. شورای رقابت عنوان داشته است که موضوع خودرو همچنان صورتجلسه شورای رقابت است جلسه دو روز دیگر در مورخه ۱۹ دی ماه برگزار خواهد شد.

اما ارزش معاملات در روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان بود این رقم برای روز گذشته به زحمت به عدد ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید و امروز نیز با افت همراه شده است.

نماد فولاد و نماد وکغدیر نمادهایی بودند که تلاش کردند شاخص اوضاع مثبت را به خود بگیرد. کچاد، کگل و همراه نیز در تلاش برای منفی نگه داشتن شاخص کل تمام تلاش خود را به خرج دادند.

گروه خودرویی که روز گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفته بود در روز جاری در محدوده ۴۶۵ میلیارد تومان ماند و فلزات اساسی نیز ۲۰۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفت و در رتبه دوم برترین ارزش معاملاتی‌ها ایستاد.

خبرگزاری بازار سرمایه هم اعلام کرده که شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که در فاز اول برای دو استان خراسان شمالی و زنجان عملیاتی می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز نوشت که سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، برقراری تماس غیرمستقیم با ایران برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، محور اصلی سفر آنتونی بلینکن، به منطقه در چند روز آینده خواهد بود. مقامات آمریکایی مدعی هستند از طریق کانال‌های غیرمستقیم به ایران گفته‌اند که حملات گروه‌های مورد حمایتش علیه مواضع آمریکا در منطقه باید متوقف شود و ایالات متحده در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد. ایالات متحده تاکنون از طریق حمله به نیروها و زیرساخت‌ها در عراق و سوریه و هدف قرار دادن موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده توسط انصارالله یمن به حملات علیه مواضع خود پاسخ داده است.

تسنیم نیز نوشت که نماینده کارگران در شورای عالی کار: ️حداقل عیدی کارگران امسال ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان و حداکثر آن برای کارگران ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان خواهد بود.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

به نظر می‌رسد شاخص کل بورس تهران به واسطه عدم افت بیشتر در روزهای اخیر از محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ واحدی تا ۲.۱۵۰.۰۰۰ واحدی به اعداد و ارقام پایین‌تر تصمیم دارد (صرفاً از منظر تکنیکالی) رویه مثبتی را به خود بگیرد.

چندین بار در این خصوص صحبت کرده‌ایم چرا که شاخص مدت زمان زیادی است که در این محدوده قرار گرفته است و شاخص می‌تواند به سطح حمایتی که در آن قرار دارد واکنش مثبتی نشان دهد.

البته شاخص در کنار سطح حمایتی ذکر شده حمایت‌های میانگین‌های ۵۵ و ۲۰۰ روزه را در کنار خود دارد تا نشان دهد تصمیم به رشد برای شاخص می‌تواند از احتمال بالاتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =