دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی در زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت:‌ فردی که با ایجاد حساب جعلی به نام افراد سرشناس اقدام به کلاهبرداری ۲۵ میلیارد ریالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید احمد موسوی روز سه شنبه در تشریح این خبر، افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

محکوم متواری پرونده مفاسد اقتصادی دستگیر شد

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی معلوم شد شخصی با هویت نا معلوم با ایجاد حساب جعلی و مشابه حساب شاکی، با ارسال پیام به مخاطبان و درخواست واریز وجه از آنها، کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به ‌هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر جرم خود شد ولی پس از رو به‌ رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان کرد: با شناسایی افراد معتبر در اینستاگرام و ایجاد حساب جعلی به نام آنها و به بهانه نیاز مبرم مالی با ارسال شماره کارت بانکی از دنبال کنندگان و اقوام قربانیان درخواست واریز وجه می‎ کردم.

سرهنگ موسوی افزود: متهم در اظهارات خود به بیش از ۸۰ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۲۵ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی، انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع عنوان کرد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هویت‌های مجازی جعلی قربانیان خود را شناسایی و برای فریب دادن و کلاهبرداری از آنها اقدام می کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین پیام‌هایی حتما با فرد مورد نظر تماس بگیرند و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه کاربران در صورت اطلاع از حساب کاربری جعلی به نام خودشان، بلافاصله موضوع را از طریق پیامک به کلیه مخاطبین اطلاع رسانی کنند تا از واریز وجه به حساب کلاهبرداران جلوگیری شود.

کشف ۲۵ تن آرد فاقد مجوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در پی توقیف یک دستگاه کامیون باری از توقیف ۲۵ هزار کیلو گرم آرد فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ حسین بدری اظهار داشت: در پی رصد جاده های استان، ماموران دایره اطلاعات این پلیس یک دستگاه کامیون باری را متوقف کردند .

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۵ تن آرد فاقد مجوز به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان تصریح کرد: با نظر مقام قضائی آرد به اداره غله تحویل و یک نفر متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

کشف چهار میلیاردی البسه قاچاق در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در پی توقیف یک دستگاه سواری تیبا از کشف چهار هزار و ۳۶۲ ثوب البسه خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ بدری اظهار داشت: در پی رصد جاده های استان ماموران اداره مبارزه با قاچاق ارز و کالا به یک دستگاه سواری تیبا حامل بار قاچاق مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد چهار هزار و ۳۶۲ ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان تصریح کرد: با نظر مقام قضائی خودرو به پارکینگ انتقال و متهم به همراه پرونده قضایی به دادسرا اعزام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =