پایتخت‌ تاریخ‌ و تمدن‌ ایران‌ زمین، پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ می‌شود

سیدمسعود حسینی: با تلاش کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان و ستاد گردشگری شهرداری، همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، سیدمسعود حسینی شهردار همدان از معرفی این شهر به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال ۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این خبر ۲۲ آذرماه سال جاری در نشست میت آپ مجمع شهرداران آسیایی اعلام شد.

شهردار پایتخت تاریخ و تمدن ایران با اشاره به اهمیت معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های‌ گردشگری همدان اظهار کرد: کمیسیون گردشگری شورای شهر با شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و اقدامات موثر و اجرای برنامه‌های مختلف تمام تلاش خود را صرف معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌های گردشگری همدان در جهان کرده است.

شهردار همدان عنوان کرد: این ستاد با محوریت عضویت فعال در مجامع بین المللی بویژه مجمع شهرداران آسیایی و معرفی همدان به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال ۲۰۲۴ با توجه به اقدامات مرتبط و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود در این شهر تاریخی اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.

سید مسعود حسینی افزود: ۲۲ آذرماه سال جاری همدان در نشست میت آپ مجمع شهرداران آسیایی به عنوان «پایتخت گردشگری آسیا» در سال جاری میلادی معرفی شد و در نشست هیأت اجرایی آینده بنابر اعلام دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی از شهرداری به طور رسمی تقدیر خواهد شد.

شهردار همدان اظهار امیدواری کرد: امید است طی سال میلادی جاری با همکاری نزدیک شهرداری و مجمع شهرداران آسیایی، شهر همدان بتواند ظرفیت‌های گردشگری را بیش از پیش معرفی کند.

سید مسعود حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری شهر توسط شهرداری تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌ های مربوط به توسعه گردشگری و اولویت‌بخشی به این بخش و اشتراک‌گذاری ایده‌ها، راه حل‌ها و تجارب با سایر شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی برای آشنایی با تجارب موفق و رویکردها از جمله اقدامات مورد انتظار توسط شهرداری است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر بهره گیری از تجربیات و رویدادهای بین المللی در راستای توسعه گردشگری همدان افزود : پیشنهاد می‌شود شهر همدان طی سال جاری میلادی با برگزاری رویدادهای بین‌المللی با مشارکت سایر شهرهای عضو به تبادل تجارب و دانش با دیگران پرداخته و همکاری خود با بخش خصوصی در این زمینه را نیز توسعه دهد.

شهردار همدان خاطر نشان کرد: دبیرخانه مجمع در طول سال جاری میلادی آمادگی هرگونه همکاری با شهر همدان را به منظور تحقق اهداف پایتخت آسیایی گردشگری داشته و در این مسیر در کنار شهرداری خواهد بود.

سید مسعود حسینی در پایان با بیان اینکه ثبت جهانی هگمتانه از جمله اقدامات موثر در حوزه گردشگری و معرفی همدان بود، یادآور شد: بهره‌مندی از این موقعیت پیش آمده و معرفی هر چه بیشتر همدان در سطح بین‌المللی نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی شهروندان است.

خبرنگار: محمدحسین میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1215119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =