قالیباف: فلسطین مهم‌ترین موضوع جهان اسلام و جهان بشری است

رییس مجلس شورای اسلامی، فلسطین را مهم‌ترین موضوع جهان اسلام و جهان بشری دانست و هشدار داد که ادامه شرایط موجود در غزه می‌تواند به همه کشورهای منطقه آسیب زده و دامنه جنگ را گسترش دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف در حاشیه برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) که امروز چهارشنبه ۲۰ دی در تهران برگزار شد با علی راشد النعیمی، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات متحده عربی دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: مقابله قاطعانه با سیاست‌های ضدانسانی رژیم صهیونیستی باید ادامه یابد

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه نشست فعلی در رابطه با موضوع فلسطین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهان اسلام و جهان بشریت است، گفت: امروز توقع مردم فلسطین این است که کشورهای اسلامی با توجه ویژه به این کشور کمک کنند چرا که ادامه شرایط موجود می‌تواند به همه کشورهای منطقه آسیب زده و دامنه جنگ را گسترش دهد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه کشورهای اسلامی ایستادن مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و اتمام جنگ غزه است، افزود: در غیر این صورت خسارات جبران ناپذیری را شاهد خواهیم بود و برای این کار هم زمان بسیار محدودی داریم. لذا باید از همه فرصت‌های سیاسی و ارتباطی خود باید برای پایان این جنایت بشری استفاده کنیم.

همچنین علی راشد النعیمی نیز در این دیدار اقدام تروریستی اخیر در ایران را محکوم کرده و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد و گفت: وقوع آتش بس فوری برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه ضروری است و مسئولان امارات در جریان دیدارهای بین‌المللی بر این موضع تأکید کردند که هرچه سریع‌تر باید آتش بس رخ دهد چرا که وقایع امروز غزه بر اساس حقوق بین‌الملل جرم و تجاوز به ارزش‌های انسانی است.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات با بیان اینکه وزیر خارجه ما طی تماس‌هایی با همتایان خود در منطقه خواستار هماهنگی میان آنها برای وقوع آتش بس فوری شده است، گفت: من هم شخصاً با برخی مقامات اروپایی تماس گرفتم تا آنها نیز موضع محکمی در این خصوص گرفته و بر آتش بس فوری تأکید کنند.

وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد مردم جهان و حمایت آنها از ملت فلسطین، عنوان کرد: این موضوع فرصت مهمی برای استفاده از این رویکرد برای خاتمه جنگ و وقوع آتش بس فوری است.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس امارات در پایان افزود: درس مهمی که از این اتفاق می‌گیریم این است که کشورهای منطقه باید شرایط برای تأمین امنیت منطقه را به صورت جدی فراهم کنند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

کد خبر: 1215130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =