بیانیه حماس در محکومیت تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با محکوم کردن تجاوز مشترک آمریکا و انگلیس به یمن، از موضعگیری شجاعانه دولت و ملت این کشور در ایستادگی در کنار ملت فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، از موضعگیری شجاعانه دولت و مردم این کشور در حمایت از آرمان فلسطین تمجید کرد و درباره عواقب حملات هوایی به یمن هشدار داد.

بیشتر بخوانید

امیرعبداللهیان: یمن کشتی‌هایی که با هدف گسترش جنگ عازم سرزمین‌های اشغالی هستند را متوقف می‌کند

حماس در بیانیه خود اعلام کرد: ما تجاوزات آمریکا و انگلیس به خاک یمن را با شدیدترین عبارات محکوم می‌کنیم و آن را جنایت و تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور می‌دانیم.

حماس افزود: این تجاوز تهدیدی برای امنیت منطقه است که شاهد نظامی‌گری آمریکا و انگلیس برای حفاظت از رژیم نازیست و اشغالگر صهیونیست و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن علیه مردم فلسطین و به طور کلی منطقه عربی صورت می‌گیرد.

حماس در بیانیه خود ضمن تمجید و تقدیر از موضع شجاعانه مردم یمن تاکید کرد ما موضع کشور برادر یمن و ملت قهرمان آن را در ایستادگی در کنار مردم فلسطین در نبرد طوفان الاقصی بسیار ارج می نهیم.

حماس در این بیانیه اعلام کرد : تجاوز وحشیانه به یمن یک اقدام تروریستی حساب نشده است و تحت تاثیر خواست و اراده رژیم اشغالگر صهیونیستی و رئیس نازیست و تندروی این رژیم صورت گرفت و فقط به شعله ورتر شدن هر چه بیشتر منطقه و افزایش تنشها منجر خواهد شد و عواقب و پیامدهای آن بر عهده واشنگتن و لندن خواهد بود.

حماس اعلام کرد : ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که منطقه تنها در صورتی شاهد امنیت و ثبات خواهد بود که اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی و عربی پایان یابد و این امر مستلزم آن است که واشنگتن و لندن در سیاست‌های استعماری خود بازنگری کنند و به حاکمیت کشورها و منافع ملت‌های عرب احترام بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =