برف‌روبی یک‌هزار و ۵۸۰ کیلومتر از محورهای استان کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از انجام یک‌هزار و ۵۸۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای استان کرمانشاه طی سه روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، شهرام کهریزی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران در محورهای استان طی ۷۲ ساعت گذشته، اظهار کرد: عمده این بارش‌ها را در مناطق کوهستانی و خصوصا منطقه اورامانات داشتیم.

وی با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ۵۸۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان برف‌روبی شده است، افزود: همچنین چهار محور روستایی استان که بدلیل بارش برف مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۷۵ مورد ریزش در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان داشتیم، تصریح کرد: کار ریزش‌برداری در تمامی این نقاط انجام شده است.

کهریزی همچنین از رهاسازی ۸۰ خودرو گرفتار شده در برف در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و ادامه داد: به‌منظور تسهیل تردد خودروها بالغ بر ۷۰۰ تن شن و نمک نیز در راه‌های کرمانشاه مصرف شده است.

به گفته وی، طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۳۶ نیروی راهداری و ۸۹ دستگاه ماشین آلات برای ارائه این خدمات پای کار بوده اند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به ادامه بارش‌ها طی روزهای آتی، از تداوم آماده‌باش راهداری خبر داد و افزود: توصیه می‌کنیم افراد پیش از ورود به جاده‌های استان از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای ۹ استان کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، زنجان، قزوین و البرز، از بارش شدید برف و باران در برخی از مناطق خبر داد.

طبق پیش‌بینی‌ها این موج بارشی تا روز دوشنبه در استان حضور دارد و جو آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =