واکنش‌ها به عملیات موشکی ایران / اسرائیل: اولین بار است که ایران از موشک‌هایی با این بُرد استفاده می‌کند

کشورهای مختلف به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریستی و جاسوسی در منطقه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌های سه‌گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات تکمیلی سردار حاجی‌زاده درباره حمله موشکی سپاه علیه مقر تروریست‌ها

بر اساس اطلاعیه‌های صادرشده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به‌ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

واکنش آمریکا به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریستی و جاسوسی در شمال عراق، گفت که این عملیات را شدیدا محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حمله موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی موساد و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه + فیلم

وی همچنین بدون اشاره به تجاوزهای دولت آمریکا در منطقه و همچنین حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت که با این حملات مخالف است.

میلر مدعی شد: به زعم واشنگتن این عملیات حاکمیت عراق را تضعیف می‌کند.

همچنین یک مسئول دفاعی آمریکایی به الجزیره گفت: موشک‌های سپاه پاسداران ایران را که شمال عراق (مواضع موساد) و شمال سوریه (گروه‌های تروریستی) را هدف قرار داد، زیر نظر گرفته و آن را رصد کردیم.

این مسئول دفاعی که حاضر به افشای نامش نشده، افزود: ضربات موشکی سپاه پاسداران، مراکز یا افراد آمریکایی را هدف نداده است.

این مسئول دفاعی که نشان می‌دهد از این ضربات کوبنده شوکه شده است، مدعی شد که نشانه‌های اولیه حاکی است که این حملات موشکی متهورانه و غیر دقیق بوده است.

ادریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در گفتگو با المیادین در این خصوص گفت: در جریان گزارش‌ها مبنی بر اصابت موشک‌ها به شمال عراق و سوریه قرار گرفته‌ایم.

وی همچنین گفت: هیچ یک از کارکنان یا مراکز آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفت، ما با مسئولان بلندپایه عراق و مسئولان اقلیم کردستان در تماس بودیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در اطلاعیه‌های سه گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی،‌ یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

۴ دی ماه سال جاری، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان با سابقه سپاه در جبهه مقاومت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محل اقامتش در دمشق سوریه به شهادت رسید. پیش از آن نیز در جریان حمله هوایی ارتش اسراییل به یکی از مقرهای نیروهای ایرانی در سوریه دو نفر از مستشاران نظامی سپاه نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی‌زاده به شهادت رسیده بودند.

علاوه بر این، در اقدامات تروریستی جداگانه‌ای در عراق و لبنان در ۱۴ دی ماه، ابو تقوی السعیدی از فرماندهان حشدالعشبی توسط آمریکایی‌ها و شیخ صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس نیز ۱۲ دیماه در لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

همچنین ۱۳ دی ماه امسال بر اثر عملیات تروریستی دو عامل انتحاری داعش در نزدیکی مراز شهید سلیمانی در کرمان حدود ۹۰ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

۲۴ آذرماه نیز تروریست‌های گروهک جیش العدل به فرماندهی انتظامی راسک حمله کردند که منجر به شهادت ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی در این محل شد.

واکنش فرانسه به عملیات ضدتروریستی سپاه

وزارت خارجه فرانسه عملیات ضدتروریستی سپاه در عراق علیه مواضع و مقر موساد را محکوم و آن را تضعیف حاکمیت ملی عراق دانست.

رسانه‌های اسرائیلی: اولین بار است که ایران از موشک‌هایی با این برد استفاده می‌کند

در این راستا رسانه‌های اسرائیلی توجه خود را به مسافتی که موشک‌های سپاه طی کرده و در شمال غرب سوریه فرود آمده‌اند، معطوف کردند و نوشتند: «موشک‌های بالستیکی که ایران به سمت شمال غرب سوریه شلیک کرد ۱۲۳۰ کیلومتر را طی کردند، این اولین بار است که ایران موشک‌های عملیاتی خود را تا این مسافت شلیک می‌کند».

المیادین هم به‌نقل از منابع محلی در ادلب گزارش داد که حملات ایران با موشک‌های بالستیک بسیار دقیق انجام شد و بر اثر آن مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» منهدم شد.

این منابع به المیادین گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به تروریست‌های ترکستانی نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

صابرین‌نیوز هم گزارش داده که مناطق مختلفی از أربیل با موشک و پهپاد هدف حمله قرار گرفته و این شدیدترین حملات تاکنون به این منطقه بود.

ویدئویی که شبکه‌های اجتماعی سوریه از انهدام مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه منتشر کرده‌اند.

بازتاب حمله موشکی ایران به مقر موساد در رسانه‌های جهان

شبکه العربی قطر در برنامه خبری خود از حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر جاسوسان موساد در کردستان عراق و تروریست ها در سوریه خبر داد و اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به انفجارهای تروریستی در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین ترور یکی از فرماندهان خود در دمشق (پایتخت سوریه) توسط رژیم اسرائیل، با موشک دور بُرد «مراکز جاسوسی» اسراییل در اربیل (کردستان عراق) و همچنین مناطقی از سوریه که گفته شده مقر تروریست ها بوده را هدف قرار داده است.

خبرنگار شبکه العربی قطر در تهران نیز با برقراری ارتباط مستقیم با بخش خبری این رسانه گفت که پیش از این جمهوری اسلامی ایران به مقامات کردستان عراق در خصوص حضور جاسوسان وابسته به موساد در این اقلیم هشدار داده و در این باره سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با سفر به بغداد با مقامات عراقی گفت وگو کرده بود.

همچنین شبکه العهد لبنان با اشاره به حمله موشکی سپاه گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مراکز توسعه و راه اندازی عملیات جاسوسی در اقلیم کردستان عراق و سوریه که برنامه ریزی فعالیت های تروریستی در منطقه را بر عهده داشت، هدف قرار داد.

پایگاه خبری المطلع عراق هم با انتشار خبر حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی و برنامه ریزی عملیات های تروریستی رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق و سوریه نوشت: رسانه های رسمی کردستان عراق اعلام کردند که «پیشرو دزیی» تاجر بزرگ (و جاسوس اسراییل) بر اثر هدف قرار گرفتن خانه اش کشته و پسرش مجروح شده است.

این پایگاه خبری اضافه کرد که برخی اطلاعات نشان می دهد که «پیشرو دزیی» رئیس شرکت رئیس حفاظت و امنیت «فالکون» و پوششی برای سروریس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و مسئول پشتیبانی لجستیکی این سرویس جاسوسی در اقلیم کردستان عراق بود.

به نوشته المطلع، این اطلاعات همچنین نشان داد که مقر رسمی شرکت فالکون در مصر است و این شرکت، شریک شرکت‌های دیگر برای مشخص کردن اهداف و محل ها از طریق شماره‌های خودرو و فناوری‌های دیگر است.

برپایه این گزارش، یکی دیگر از مهم‌ترین این شرکت‌ها، شرکت «EIA» می باشد که یک آژانس اصلی وابسته به سیستم آمار فدرال آمریکا است که مسئولیت جمع‌آوری، تحلیل و نشر اطلاعات را برعهده دارد و یکی از شریک های اصلی شرکت فالکون می باشد که مسئول آن در موشک باران مقر موساد اسرائیل در اربیل کشته شد.

همچنین شبکه ۹۴+ عراق گزارش داد که حملات موشکی بامداد امروز سپاه که اربیل و دیگر مناطق منطقه مانند سرزمین‌های سوریه را هدف قرار داد، در واکنش به عملیات انتحاری (تروریستی) در شهر کرمان در نزدیکی مزار سردار شهید قاسم سلیمانی بود و بر اساس بیانیه رسمی سپاه پاسداران، این عملیات ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی «العربی الجدید» ‌ هم با انتشار خبر عملیات موشکی سپاه پاسداران نوشت که ایران مواضع تروریست ها در سوریه و مقر موساد در کردستان عراق را هدف قرار داد.

همچنین شبکه السومریه نیوز گزارش داد که دوشنبه شب، مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق شاهد حملات موشکی سپاه پاسداران بود که با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که «مرکز جاسوسی» رژیم اسرائیل در شمال عراق و همچنین مکان‌هایی که به «تروریست‌ها» در سوریه پناه داده شده بود را هدف قرار داده است.

العربی الجدید اضافه کرد: در این حمله موشکی چهار نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

بغداد الیوم نیز نوشت که مقر فرماندهی تروریست ها در سوریه در پاسخ به مشارکت آنها در عملیات تروریستی کرمان توسط سپاه پاسداران هدف قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی «رای الیوم» نیز با بازتاب بیانیه های سپاه پاسداران در مورد این حمله موشکی عنوان «در پاسخ به انفجارهای تروریستی کرمان و ترور فرماندهان سپاه و محور مقاومت در دمشق، سپاه پاسداران مراکز جاسوسی اسراییل در اربیل و سوریه را هدف قرارداد» را برجسته کرد.

شبکه روسیه الیوم نیز به نقل از بیانیه سپاه خبر داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراکز جاسوسی و مکان های تجمع دشمنان تهران مستقر در اربیل عراق را با موشک بالستیک هدف قرار داد.

شبکه المللکه اردن هم در بخش خبری خود از حملات موشکی سپاه پاسداران به مناطقی از عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه شنبه اعلام کرد «یک ستاد جاسوسی» و تجمع گروه‌های تروریستی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را با موشک های بالستیک هدف قرار داده و منهدم کرده است.

پایگاه خبری خلیج آنلاین نیز اعلام کرد: سپاه پاسداران بامداد امروز آنچه را که «مراکز جاسوسی و تجمع گروه‌های تروریستی علیه ایران» در عراق و سوریه خواند، با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد، در همین حال آمریکا این حملات را محکوم کرد.

شبکه المیادین نیز با اعلام خبر حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر جاسوسی موساد در کردستان عراق و تروریست ها در سوریه، به اهمیت این حمله اشاره و تاکید کرد:‌ موشک‌هایی که شب گذشته توسط سپاه پاسداران به سمت مواضعی در شمال غرب سوریه شلیک شد، اولین موشک‌های بالستیک با برد هزار و ۲۳۰ کیلومتری بود که تهران از آن‌ها برای هدف قرار دادن مواضع دشمنان خود استفاده کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم در این باره نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که مقر تروریست ها در منطقه را با موشک های بالستیک هدف قرار داده است.

در این پیوند، پایگاه «شفق نیوز» عراق با انتشار خبر عملیات موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران علیه مواضع جاسوسان موساد در اربیل عراق و تروریست ها در سوریه گزارش داد: سپاه پاسداران مسئولیت حملاتی که اربیل را هدف قرار داد، بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که آخرین آن شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه و محور مقاومت بود.

شفق نیوز ادامه داد: سپاه پاسداران در بیانیه خود اشاره کرده که موشک هایش مقر اصلی جاسوسی موساد در اقلیم کردستان را هدف قرار داده است.

شبکه کردستان ۲۴ نیز با بازتاب این حمله موشکی به واکنش ایالات متحده اشاره و اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که واشنگتن از این حمله مطلع شده و در حال ارزیابی وضعیت است.

بنابر اعلام پنتاگون، این حمله موشکی هیچ نهاد آمریکایی در اقلیم کردستان را هدف قرار نداده و هیچ شهروند آمریکایی نیز در اثر این اقدام کشته نشده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که واشنگتن با مقامات عراق و اقلیم کردستان در تماس است.

همچنین شبکه های العربیه و الحدث عربستان سعودی گزارش دادند که حملات موشکی ایران در بحبوحه نگرانی از افزایش درگیری در منطقه در پی ورود متحدان ایران به جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و گسترش آن به مناطقی از خاورمیانه از جمله سوریه، عراق و یمن، انجام شد.

شبکه های خبری عربستان اضافه کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد ه است که این حمله موشکی در واکنش به اقدامات شوم اخیر رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت فرماندهان سپاه پاسداران و محور مقاومت در ایران انجام شد و طی آن یکی از مقرهای اصلی موساد در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفته و ویران شد.

شبکه «i۲۴ » رژیم صهیونیستی نیز حمله موشکی ایران به مقر جاسوسان موساد در کردستان عراق و محل تجمع تروریست ها در سوریه را بازتاب داد و ادعا کرد که شب گذشته (دوشنبه شب) کنسولگری آمریکا در اربیل مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

این رسانه صهیونیستی اضافه کرد که سپاه پاسداران ایران مسئولیت حمله به کردستان عراق را بر عهده گرفته و در بیانیه دیگری از حمله به مواضع داعش (تروریست ها) در سوریه خبر داد.

شبکه «مکان» رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران گزارش داد: ایران اعلام کرد که در واکنش به حمله ماه گذشته در کرمان چندین مقر داعش (تروریست ها) در سوریه و همچنین مقر موساد در اربیل عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است.

این شبکه صهیونیستی اضافه کرد: ایران اعلام کرد که این حملات در واکنش به دو حمله انتحاری در کرمان که ماه گذشته جان بیش از هشتاد شهروند ایرانی را گرفت و موجب زخمی شدن حدود ۳۰۰ نفر دیگر شد، انجام شده است.

مکان ادامه داد: رسانه های ایران به نقل از سپاه پاسداران گزارش داند که این موشک باران پایگاه جمع آوری اطلاعات موساد در کردستان عراق را نیز هدف قرار داده است

خبر حمله موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر جمع آوری اطلاعات سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل عراق و محل تجمع گروه تروریستی حزب ترکستانی در استان ادلب سوریه در بسیاری از رسانه های عرب زبان منطقه و جهان از جمله خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، روزنامه الایام بحرین، شبکه العین امارات، بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ و روسیه الیوم نیز بازتاب داشت.

کد خبر: 1215888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =