اختتامیه سومین جشنواره شعر صحیفه سجادیه در قشم برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از اختتامیه سومین جشنواره شعر صحیفه سجادیه در ۲۶ بهمن ماه در قشم خبر داد و گفت: این جشنواره با معرفی برترین ها به پایان می رسد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حیدری نارمندی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سومین جشنواره ملی صحیفه سجادیه که با حضور حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه قشم و محمد حسین رنجبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، حجت‌الاسلام کاظمی رییس اداره‌ تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام طاهری مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد قشم و محمد حیدری نارمندی رییس این واحد دانشگاهی و جمعی از مدیران و معاونین دانشگاه حضور داشتند با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه در برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی گفت: این دانشگاه همواره در برگزاری مراسم فرهنگی، هنری، ادبی و ... سرآمد بوده و توانسته این برنامه را با بهترین کیفیت مدیریت و راهبری کند.

دبیرسومین جشنواره شعر صحیفه سجادیه با بیا ن اینکه این برنامه معنوی و فرهنگی با همکاری موسسه علمی امامت و مهدویت برای سومین سال متوالی در استان هرمزگان برگزار می شود، افزود: اینت جشنواره امسال به میزبانی واحد قشم با حضور مسئولان شهرستانی و برگزیدگان در ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳ هزار اثر در چهار بخش دانشجویی، دانش آموزی، اساتید و فرهنگیان به جشنواره ارسال گردیده، خاطرنشان ساخت: این آثار هنوز در مرحله داوری هستند و مقرر شده از هر بخش، سه اثر برجسته و فاخر و همچنین یک اثر ممتاز معرفی شود تا در اختتامیه مراسم به نحو شایسته از آنها تجلیل شود.

حیدری نارمندی در پایان هدف از از برگزاری این جشنواره را، اشاعه و ارتقای تعالیم فرهنگ معارف مهدویت در دانشگاه و جامعه عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه به عنوان مغز متفکر جامعه وظیفه دارد تا در شناخت ابعاد شخصیت های علمی و مذهبی دین اسلام و ائمه اطهار علیه السلام گام های موثر و بزرگی بردارد.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این نشست از نقش مهدویت سخن گفت و افزود: مهدویت داری سه بعد یا سه حوزه است که شامل قبل از تولد حضرت، غیبت صغرا و غیبت کبرا می باشد و این مهم یکی از ایده های مشترک ادیان توحیدی، حتی برخی ادیان و مکاتب غیرالهی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجبی با بیا اینکه مهدویت همواره ریشه معنا داری با فرهنگ شیعه دارد که این مساله با مسئله امامت همیشه به هم پیوسته و جاری است که برگزاری این جشنواره ها می تواند ابعاد زندگی و وجودی ائمه اطهار(ع) را به جامعه بیشتر به جامعه بشناساند و معرفی کند.

این مقام مذهبی با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی که همواره در برگزاری مناسبت های ملی، مذهبی و فرهنگی پیشتاز است افزود: حرکت در این مسیر متعالی می تواند برکات بیشماری را نصیب برگزارکنندگان آن کند.

این نشست با بحث و گفتگو در این مسائل ادامه یافت و مقرر شد اختتامیه این جشنواره با حضور شخصیت های برجسته و برگزیدگان آثار به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1216311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =