دانشگاه آزاد،مدرسه عالی «مهارت مادر و کودک» تاسیس می‌کند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، مدرسه عالی مهارت مادر و کودک را در کنار دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی تاسیس می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش ملی حضور مؤثر بانوان در عرصه، چالش‌ها و راهکارهای دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، اظهار کرد: ر دوره‌ای که هدف‌گیری اساسی کشورهای غربی روی از هم پاشیدن خانواده‌هاست و در این میان، کشورهای مسلمان به طور عام و ایران اسلامی به طور ویژه در کانون توجه و سرمایه‌گذاری امپراتوری رسانه ای غرب برای فروپاشی این نهاد مهم بوده، توجه به جایگاه مادر و حفظ این جایگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

جریان کارآفرینی در دانشگاه آزاد از دوره پیش دبستانی آغاز می‌شود / تلاش برای ایجاد فضای کار اشتراکی با صنایع

وی با تأکید بر اهمیت تبیین ابعاد زندگی مجاهدانه زن مسلمان در خانواده اسلامی افزود: زن در جامعه ایده‌آل از نگاه اسلام، مهم‌ترین عنصر کلیدی و تربیتی و اساس حفظ خانواده است. مراقب باشیم که در معرفی و توصیف مقام زن، وی را محدود به امور جنسیتی نکنیم؛ بلکه در تشریح و تبیین زندگی مجاهدانه زن در اسلام و جایگاه و نقش ویژه ان در شکل‌گیری و دوام بنیان خانواده و جامعه کوشا باشیم.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حدیث شریف کساء عنوان کرد: وقتی حدیث شریف کساء را می‌خوانیم، می‌بینیم ادبیاتی که برای حضرت زهرا(س) به کار رفته، درصدد معرفی نقش محوری و فراجنسیتی و ربانی ایشان است و مابقی اهل‌البیت (ع) حول محور ایشان و نقش همسرانه و مادرانه این بزرگوار می‌چرخند.خدای عزّوجلّ فرمود: "هم أهل بیت النبوّة و معدن الرسالة، و هم فاطمة و أبوها و بعلها و بنوها"؛ آنها خانواده و اهل بیت نبوّت و مرکز رسالت هستند. این افراد، فاطمه و پدرش و شوهر و فرزندانش هستند». طبق این عبارت؛ خداوند حضرت فاطمه(س) را حلقه اتصال و محور معرفی این خاندان قرار داده است.

نادی اضافه کرد: نکته دوم در این حدیث، ادبیاتی است که حضرت زهرا(س) برای خانواده خود به کار برده و هر کدام از این واژه‌ها حاوی نکات تربیتی برای خانواده است. آنجا که در فرازهای مختلف برای امام حسن و حسین (علیهم‌السلام) از واژه میوه دلم و نور دیده ام استفاده می‌کنند که این می‌تواند نکته مهم تربیتی برای مادران باشد.

وی افزود: امیدوارم دبیرخانه این همایش در اصفهان به صورت دائمی تشکیل شده و به طور جدی به کار خود ادامه دهد. همچنین جا دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک نیز سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

همایش ملی حضور مؤثر بانوان در عرصه، چالش‌ها و راهکارهای دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان به همت امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و نهادهای بیرونی همچون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =