اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم در روستاهای چهارمحال و بختیاری

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی زاهدی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در دیدار با ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سند طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) دوره جامع تسهیل‌گری و آموزش روستائیان، دهیاران و روحانیون مستقر در روستاها است که با هدف توسعه روستایی اجرا می شود.

علی زاهدی با اشاره به اینکه سند طرح تکام ابلاغی وزارت کشور به استان‌هاست، افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای استان وجود دارد که با اجرایی شدن این طرح، امکانات روستایی شناسایی و پیشرفت و توسعه روستایی فراهم خواهد شد.

وی اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه را ایجاد فرصت شغلی پایدار، کاهش نرخ بیکاری در روستاها، پایداری استقرار روستائیان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس عنوان کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با اجرای سند طرح تکام روستاها به کانون برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه اقتصادی تبدیل می شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی و کارآفرینی یک سند گفتمانی است، گفت: این طرح در راستای حکمرانی روستایی تدوین شده که باید به صورت مطلوب به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: با ظرفیت‌های آموزشی بسیار مطلوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ان‌شاء‌الله شاهد تعلیم و تربیت روستائیان در راستای شکوفایی و توانمندسازی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی خواهیم بود.

علی زاهدی افزود: پایه و اساس هر کاری آموزش است و در جامعه شورایی، اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و روستائیان با شرکت در این دوره‌های آموزشی در بخش‌های مختلف کارآفرینی و استفاده از تسهیلات بکارگیری می شوند.

کد خبر: 1216445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =