رشد ۷۳ درصدی درآمدهای گلخانه دانشگاه آزاد گرگان/ مدرسه کسب‌وکار خلاقیت گیاهان زینتی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سرای نوآوری گیاهان زینتی دانشگاه آزاد گرگان گفت: درآمد فروش سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد رشد ویژه داشته است و تفاوت درآمد و هزینه‌ها نشان می‌دهد سود ناویژه سال جاری حدود ۷۳درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

محسن‌ تجری سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از گرگان، گفت: وجود این شهرک از تخصص و ایده‌های بکر نیروهای جوان دانشگاهی گرفته شده و در جهت بهبود کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری گلخانه‌ها و امکان تحقق و استقلال مالی و عدم وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویی را تامین نموده است.

تجری بیان کرد: این شهرک گلخانه‌ای شامل۳۷ گلخانه ۳۰۰ متری تا ۵۰۰۰ متری در فضای ۵ هکتار در زمینه گیاهان آپارتمانی، گل‌های زینتی، فصلی و درختچه‌های زینتی در فضای باز مشغول به فعالیت ‌می‌باشد.

وی ادامه داد: عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان جهت صدور پروانه گردشگری کشاورزی و عقد تفاهم‌نامه مشترک با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گلستان جهت ورود صاحبان ایده و مستعدان به سرای نوآوری و پذیرش کارورزان و هنرجویان هنرستان‌های گرگان در رشته‌های تولید و پرورش گیاهان زینتی را فراهم آورده است.

سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی ادامه داد: سرای نوآوری با برقراری ارتباط مثبت دانشگاه با صنعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشکده کشاورزی هسته‌ای استان البرز توانسته‌ است ارتباط دوسویه‌ای را برای دانشگاه و دانشجویان ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: آموزش عملی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی به منظور راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و دستیابی به بازارهای بین‌المللی و صادرات محصولات به کشورهای ترکیه و قرقیزستان توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

تجری خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این مجموعه می‌توان به توسعه صادرات محصولات گلخانه‌ای، تهیه نشریه جهت معرفی دستاوردهای سرای نوآوری گیاهان زینتی، راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار خلاقیت گیاهان زینتی، تهیه و تدوین دستورالعمل مدیریت آفات و بیماری‌های محصولات گلخانه فرهیختگان، جذب منابع‌مالی از محل تامین بودجه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و برگزاری رویدادهای فصلی گردشگری گل و گیاه و... اشاره کرد.

وی افزود: دو اختراع دانشجویان مقطع دکتری این مجموعه که با عناوین تهیه ماده ضد سرطان با استفاده از محلول‌های گیاهی و دیگری تولید محلول قارچ‌کش گیاهی جهت ضدعفونی بذر گیاهان زینتی می‌باشد که به مرحله ثبت رسیده است.

سرپرست این سرای نوآوری اظهار داشت: عملکرد مالی گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نشان می‌دهد که از سال ۱۳۹۹ تاکنون طی تمامی سال‌ها سود و فروش این مجموعه افزایشی بوده است.

محسن تجری عنوان کرد: درآمد فروش سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد رشد ویژه داشته است و تفاوت درآمد و هزینه‌ها نشان می‌دهد سود ناویژه سال جاری حدود ۷۳درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

تجری در پایان اظهار کرد: ضمن اینکه ساعت کار نیروهای تولید نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده سعی شده است با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها هزینه‌ها کنترل شود.

خبرنگار: مهدی حیدری

انتهای پیام/

کد خبر: 1216543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =