لزوم بازنگری و تدوین رشته‌های جدید و میان رشته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم بازنگری و تدوین رشته‌های جدید و میان رشته‌ای در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به تقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید به نظام‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای کنیم و با چالش‌هایی که در این مسیر قرار دارد به بهترین شکل برخورد کنیم، زیرا اگر قرار باشد رشته‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و آنان را مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی قرار دهیم، باید نظام آموزشی ما نیز دچار تغییر و تحول شود و با بحث روز جامعه حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

ضرورت تسریع در شکل‌گیری دانشکدگان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

وی با اشاره به تاکید سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع نیازهای روز جامعه افزود: در سند توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر سه محور اصلی دانشگاه پرورشگر قوه عاقله، کارآمدی دوره‌های تحصیلی و همچنین پاسخگویی دانشگاه نسبت به موضوعات روز تاکید شده که این خود بیانگر اهمیت این موضوع و حساسیت مجموعه مدیریت دانشگاه در خصوص اقتضائات زمانی است.

همایون تاکید کرد: در این راستا، واحدهای دانشگاهی باید یک نقشه شناختی داشته باشند تا در باب موضوعات دانشگاه به لحاظ آموزشی و همچنین بررسی چالش‌های روز و برنامه‌ریزی براساس آن نقشه برای آموزش دانشجویان تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید سرفصل‌های قدیم با تغییرات و تحولات سریع امروز منطبق نباشد، از این رو موظفیم که در دانشگاه‌ها با ایجاد اندیشکده‌ها و با کمک اعضای هیأت علمی در گروه‌های مختلف نسبت به تدوین رشته‌های میان رشته‌ای جدید اقدام کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید در دانشگاه‌ها از حافظه محوری به سمت یادگیری عمیق پیش برویم، از این رو نیاز است در دانشگاه‌ها با کمک اعضای هیأت علمی و همچنین رفع مشکلات و چالش‌ها بهترین روش‌ها را برنامه‌ریزی کنیم.

همایون با اشاره به اینکه طراحی و راه‌اندازی دانشکده‌ها و دانشکدگان موضوعی به صورت هدفمند و متناسب با اهداف و نیازهای جامعه می‌تواند در برآوردن نیازهای جامعه موثر و تسریع‌گر باشد، تصریح کرد: دانشکده‌های موضوع محور، نوعی پاسخ به همین نیازهاست، چون دیگر نمی‌توان به صورت کلی و با تاکید بر حافظه و علوم حفظی پیش رفت. از این رو باید با تمرکز بر تخصصی و تجربی کردن مطالب و موضوعات، آنها را به بهترین نحو انتقال داده و به کار بندیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =