رشد ۸ درصدی تعداد دانش آموزان مدارس سما/ اصفهان و فارس بیشترین تعداد مدرسه را دارند 

معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس مدارس سما گفت: تعداد دانش آموزان در سال ۱۴۰۱، ۱۴۲هزار و ۵۷۲ نفر بوده که در سال ۱۴۰۲،به ۱۵۴هزار و ۲۱۹ مورد رسیده و رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه حمیدی فر معاون آموزش های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی بعداز ظهر امروز در شورای معاونان امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی(سما) که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد مدارس سما در سراسر کشور ۸۲۵ مدرسه است و ۱۵۴هزار و ۲۱۹ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید:

موانع حقوقی و قانونی ساخت مدارس سما در مناطق مرزی برطرف شود

وی ادامه داد: مدارس سما در سراسر کشور به نسبت ظرفیت نوسازی خود ۲۰ هزار و ۱۵۴ دانش آموز کم دارد. تعداد دانش آموزان در سال ۱۴۰۱، ۱۴۲هزار و ۵۷۲ نفر بوده که در سال ۱۴۰۲،به ۱۵۴هزار و ۲۱۹ مورد رسیده و رشد ۸ درصدی را نشان میدهد.

حمیدی فر با بیان اینکه پیش بینی میکنیم برای سال آینده تعداد دانش آموزان مدارس سما رشد ۱۵ درصدی داشته باشد، افزود: در رابطه با مدارس سما، فعالیتها و نظارت بر فعالیتها؛ از طریق یک پرتال صورت میگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مجوز توسعه کمی مدارس سما مدیران حتما باید اطلاعات آمایشی و برای آینده برنامه داشته باشد. برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۶۹ مجوز از سمت سازمان سما صادر شده که صرفا ۳۴ مورد راه اندازی شده است.

حمیدی فر با بیان اینکه ۳۸۰ مورد مدارس پیش و دبستان در سراسر کشور داریم، تصریح کرد: ۹۶هزار و ۶۷۷ دانش آموز در این مدارس تحصیل میکنند.

وی تعداد کل مدارس متوسطه اول را ۲۲۴ مورد دانست و اضافه کرد: تعداد مدارس متوسطه دوره دوم نیز ۱۵۵ مورد است.

حمیدی فر بیان کرد: تعداد هنرستان های فنی و کاردانش نیز ۶۶ مورد است و ۲ هزار و ۹۰ هنرورز مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: اصفهان با ۸۱ مدرسه ، فارس با ۷۴مدرسه و تهران با ۵۹ مدرسه؛ بیشترین فراوانی را در میان استانها در کل کشور دارند ضمن اینکه خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۶۵۶ دانش آموز، فارس با ۱۲هزار و ۴۷۵ و اصفهان با ۱۲هزار و ۱۵۸ بیشترین تعداد دانش آموز را دارند.

حمیدی فر در خصوص مصرف سالانه بودجه پژوهشی نیز خاطرنشان کرد: تنها استانهای یزد و سیستان و بلوچستان کل بودجه پژوهشی خود را مصرف کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =